Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1421 ggr
isa
0

webbläsare som "krockar"

Hej. Nu kommer jag med en korkad fråga igen. Jag har två stycken "webbläsare" . Jag har både internet explorer och firefox. Det var någon som sade att det inte är bra, att de två programmen kan "krocka med varann" .

Finns det någon som vet om detta stämmer?

Tack för all er tidigare hjälp, vid mina frågor.

Med vänlig hälsning isa.

AndreasS
0

#0 Jag använder både FF och IE utan några som helst problem.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

isa
0

#1 Ok ! Jag har inte heller haft några problem, så jag förstod inte riktigt vad de menar med krockar. Och då sa de att programmen kan "slå ut varann".

Än så länge har jag inte märkt något i alla fall. Och jag har haft det så här i snart två år.

IdaL
0

Ursäkta jag kanske snor din tråd men jag är inte så bra på självaste datan att fixa med den det är mest grejerna i den som jag är bra på någon som vet hur jag kan kolla vad jag har för webbläsare? Jag verkar nog jätte dum nu "/

Inkanyezi
0

Ibland kan man se i namnraden högst upp i fönstret vilken webbläsare det är, men annars kan man klicka på "Hjälp" i menyraden och sedan välja "Om Internet Explorer" eller "Om Mozilla Firefox" eller "Om Opera" eller "Om Apple Safari" eller vilken webbläsare det nu är, så talar den så snällt om precis vilken webbläsare det är och vilken version den har. Google Chrome har lite annorlunda meny, men även den har "Hjälp", som kanske är enklast att nå genom att trycka F1. Det kan man göra i praktiskt taget alla program för att komma till hjälpen.

Och webbläsare krockar inte. När man testar webbsidor har man ofta fyra eller fem olika webbläsare öppna, ibland mer än en version av samma webbläsare, och det går utan problem. Varje webbläsare kör i sin egen sandlåda.

johan
0

#0: Jag tror du tänker på att man inte ska ha flera antivirusprogram igång samtidigt.

Mvh // Johan

guraknugen
0

#3: En regel som nästan alltid stämmer, är att om man inte vet vilken webbläsare man har, så har man Internet Explorer. Dock kanske man vill veta vilken version man har, och då är det väl lite värre.

I de flesta program, webbläsare eller andra program, finns ett menyval som heter ”Om…” eller ”About…”. Ofta ligger detta gömt under ”Help” eller ”Hjälp”, se #4.

#0: Jag har då aldrig märkt några som helst problem med att köra flera webbläsare samtidigt. Kör ofta Swiftweasel och Opera samtidigt, funkar givetvis klockrent. Annars hade jag nog bytt webbläsare…

IdaL
0

#4-6 Tack så mycket för hjälpen :D