Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 1016 ggr
[PixelMollan]
2009-01-31 12:56
0

Tips på bärbar dator?

Hejsan!

Jag tänkte önska mig en bärbar dator när jag fyller år om ca1 månad.

Men är inte så bra på sånt med datorer o de är ju säkert ni ^^

Ska kunna användas till:

• Chattande

• Bildhantering och Redigering i Määäängder (Älskar att fota, ska kunna spara bilder i flera år utan att minnet tar slut eller hur de nu funkar)

• Filmvisning

• Framför allt ska den va lätt att ha med sig så att jag snabbt kan ladda över bilder på datorn när jag är ute och fotar som jag snabbt kan visa för de som vill köpa.  Liten och smidig.

• Den får inte heller kosta på tok för mycket eftersom det förhoppningsvis blir en present till mig själv från min släkt.

Har ni några ideér?

Mvh Malin

ryttarn
2009-01-31 19:29
0

Jag har själv en Dell XPS M1330 och är väldigt nöjd. Den är liten och smidig men ändå med full kraft och minne. Skall du redigera foto skulle jag rekomendera en extern skärm att ha hemma. Själv har jag en 22" skärm när jag sitter med sådant.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[PixelMollan]
2009-01-31 22:13
0

Jag har ju en jättebra stationär hemma där jag kommer redigera lite mer nogrannt, men just för att visa eventuella kunder hur bilderna blev på plats. Jag ska kolla lite närmare på den datorn du tipsade om :) Tack!

[PixelMollan]
2009-01-31 22:15
0

vad kostade den när du köpte den? Den jag hittade kostade runt 13.000 :/

ryttarn
2009-01-31 23:27
0

#3 Vet faktiskt inte, jag köpte den tillsammans med ett gäng andra datorer till firman….tror den låg på ca 15.000 då för ett år sedan….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se