Tips på bra skrivare?
Hej! :)
Letar efter en bra skrivare som ska funka att skriva ut i både svart och färg. Behöver ej kunna skriva ut foton.
Ska kosta under 1000-lappen :)

Jag har en enkel Brother, DCP 130C. Fungerar utmärkt och har hyfsad driftekonomi. Allt i ett skrivare, dvs scanner, skrivare och kopiator. 3 färgpatroner + svart.

Jag har precis köpt en Epson Stylus S20. Fungerar bra för vanliga utskrifter. Kostade runt 800:- inkl. frakt på Dustin homes.
På jobbet har vi en HP cp1515n, en så kallad ”färglaser”. Visst, den är säkert dyrare än 1000 spänn, men de utskrifter jag gjorde med den blev riktigt bra, faktiskt. Har en testsida liggande bakom vindrutan (på instrumentbrädan) i jobbilen sedan några månader och färgerna har inte ändrats det minsta på den tiden. Har också samma sida utskriven med en bläckstråleskrivare och den har legat på instrumentbrädan något längre, men färgerna är riktigt sorgliga där. Det har gått snabbt utför med den utskriften sedan den skrevs ut, kan jag lova.
Sedan är den färglaser betydligt billigare i längden också. Man behöver inte byta toner stup i kvarten.
putt
*putt* ingen mer som har förslag på en 'vanlig' skrivare som kan skriva ut svart och färg.
*putt* ingen mer som har förslag på en 'vanlig' skrivare som kan skriva ut svart och färg.
Tydligen inte.
Något som gäller i de flesta produktkategorier är att man får vad man betalar för. Vill man således ha en dålig skrivare köper man en billig skrivare, annars en dyrare. Själv har jag en gammal HP710C från 1998 och den har fungerat bra hela tiden, men finns ju knappast att få tag på idag och är väl knappast något som skulle gå att sälja idag heller. Det beror ju på vad man ska ha skiten till. SJälv skriver jag nästan aldrig ut saker och till det duger du utmärkt… När jag skriver ut bilder och liknande har jag funnit att papperet har ganska stor betydelse också.
Men över huvud taget är det inget ekonomiskt genidrag att köpa en bläckstråleskrivare om man skriver ut mycket. Bläckkostnaden blir helt enkelt löjligt hög i många fall, men det är givetvis olika för olika skrivare.
Det hela är egentligen ganska enkelt: Skriver man mycket köper man en skrivare som har låga driftskostnader, skriver man lite köper man det billigaste skit man kan hitta, av de alternativ som skriver tillräckligt bra.
All in one skrivare på Biltema! 29 Sek:- Sägs fungera fin fint!
Jag ska ju mest använda den till att skriva ut skolarbete och sånna saker.
Men ska till expert idag och kolla.
Men skolarbeten! Då duger en för några lappar bara, kolla biltema!
Nej skämtåsido, elgiganten kanske så duger det med max 400kr.
Nu har jag köpt mej en skrivre :)
en HP photosmart c5390 all in one :) den gick på 1598kr, lite mer än vad jag hade räknat med men det var bra.