Datorn iFokus

Datorn

Etikettfildelning
Läst 1166 ggr
[Lynx76]
0

Går inte att ladda ner!

När jag försöker tanka ner någonting får jag upp ett felmeddelande där det står " Internet explorer kan inte hitta platsen" eller nåt liknande. Vad kan det vara för fel?

guraknugen
0

Har du kollat att platsen verkligen finns?

Har du provat samma sak med en annan webbläsare?

Fungerar din Internetuppkoppling?

Lill-Kisse
0

Det är bara alltför vanligt att många sidor länkar till någonting som inte finns kvar där längre eller har flyttats. Inget att göra åt, utom möjligen att försöka hitta det du vill ha någon annanstans.

[Lynx76]
0

detta var inte problemet, utan att jag hade skyddat läge på =)

guraknugen
0

Har du provat att använda webbläsaren Lynx, förresten?

Inkanyezi
0

Den var rolig :-)

Men man måste antagligen ha några år med dator bakom sig för att förstå det skojiga; tillräckligt många för att ha sett datormiljön innan Windows kom…

Jag använde under ganska lång tid Bobcat som är en port av Lynx till MS-DOS. Den funkade fint med MS-DOS 3.3, och på den tiden fanns inte så mycket bilder och annat jox på webbsidorna.

Inte heller hade jag bredband, man kopplade upp med modem, och det hade betydelse att sidorna inte innehöll mer data än vad man var intresserad av att läsa.

Och Lynx finns ju fortfarande, så det kan vara ett bra sätt att slippa allt jämrans skräp som belamrar nästan alla webbsidor numera. Men jag tror inte att det är särskilt många sidor som funkar bra med Lynx längre.

guraknugen
0

#5 Det var mest för att frågeställaren kallar sig Lynx76, fast det kanske alla förstod.

Jag hade faktiskt inte hört talas om Lynx förrän när jag började med Linux 2007. När man höll på med Unix på högskolan kring 1990 använde jag aldrig någon webbläsare. Då var det mest att man spelade MUD och chattade med IRC och det kunde man med fördel göra i Emacs efter att ha installerat diverse tillägg. Annars var det telnet-kommandot för MUD och så fanns det en IRC-klient installerad för IRC då, så klart.

Det var tider, det… suck…

Men jag har återupplivat lite av det, i det att jag börjat lite med Emacs igen, dock mer för programmering och felsökning än något annat.