Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 2140 ggr
Madick
0

Emballage till dator

Jag har köpt en sprillans ny dator som kom i veckan. Jag var i stora städartagen och för första gången nånsin tror jag så slängde jag kartongen datorn kom i.

Mindre bra visade det sig eftersom det är något fel på den, felmonterad. Jag ska fota datorn och så återkommer de, men de gissade att de kommer vilja ha tillbaka den och så får jag en ny.

Det jag undrar nu är; går det att få tag på vettigt emballage nånstans? Vad ÄR vettigt emballag för en så stor och tung pryl? Stationär dator kanske ska tilläggas.

Och hur gör man i så fall med programmen jag hunnit lägga in, ska jag avinstallera?

pentsium
0

Stor kartong och en massa bubbelplast och "chips" o sedan 14m tejp runt det hela.

Jalking
0

Resväska och en filt som stoppning?

pentsium
1

Gjut in den i betong…

Zpookey
0

En del har den servicen att om du får byta dator så lägger du helt enkelt den gamla datorn i lådan som den nya kommer i och skickar tillbaka.

Madick
0

#4 - Det låter ju suveränt om det kan vara så!

Krycke
0

Om det är större fläktar(=tunga fläktar) i den till t.ex grafikkortet och processorn så är det en bra idé frakta den stående(om den kom stående dvs) då tunga fläktar kan skada moderkortet om datorn råkar ut för en stöt och den är i fel vinkel.

Hjortronsylt
0

#5   Antar att du ringt till kundtjänst och frågat hur du ska göra och vad som gäller. Vad sa dom?

Madick
0

#7 - Problemet har varit att ens få kontakt med organisationen jag köpt datorn av. Helt sanslöst, har inte varit med om värre. Men till slut kom jag fram till en mkt trevlig kundtjänstmänniska, och lösningen blir att nya datorn kommer först så jag kan använda det emballaget att skicka tillbaka den trasiga med.