Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 6247 ggr
AktieTrader
0

Rippa från sr.se?

Vad finns det för program för att rippa en webbradiosändning från Sveriges radio?

Min dotter som varit med i Vi i femman vill spara sändningen.

Oscar
0

Här finns en liten guide, har inte testat än men det ser enkelt ut.

Rippa streamad audio

Kaj
0

sr.se lägger upp nästan alla sina sändningar för nedladdning i efterhand. Du hittar dem under programmets arkiv (podradio). Där ligger äldre sändningar i nedlandningsbar fil (mp3). Det enda de tar bort är låtar och sådant som är upphovsrättskyddat där sr inte äger rättigheten.

jag brukar själv ladda ner spanarna och på minuten för att sedan lyssna på dem då de sänder på tider jag normalt inte hinner lyssna på dem.

här är länken till sr.se podradio huvudsida. Bara att leta upp ditt program och den dag det sändes.

Här är t ex sidan med spanarna där du dels kan prenemurera men även ladda ner äldre sändningar i mp3 format

VI I FEMMAN HITTAR DU HÄR

AktieTrader
0

#1 Tack för tipset

Jag tips av en som använde ett program som var väldigt enkelt. screamer-radio 

När man pelar upp en radio i media spelaren så högerklickar man i rutan med spelkontrollerna och välj egenskaper. Kopiera webbadressen. Kopiera in den i "öppna url" i Scremer radio. Klicka på "insp" så spelar hela programmet in.

#2 Vi i femman finns inte som podradio.

guraknugen
0

VLC brukar fungera för sådant, men jag har råkat ut för särskilda tillfällen då det inte fungerat. Man kan ju prova i alla fall.