Varning från Norton?
Hej, jag undrar om nån härinne är mer kunnig än jag, jag brukar va på hittekatter i fokus och nu när jag skulle öppna en länk så kom det upp en varning från Norton antivirusprogram att jag inte skulle öppna, för att denna sida ska va känt för wippering program elr nått, mins inte stavningen och hittar inte varningen nu, stod att hittekatter , blbla, länk till jusst den tråden var känd för kriminell aktivitet?? vad,,, är det ett virus elr nått jag fått elr vad kan det va?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Om du bara läste varningen och lät bli att öppna den länken, så bör du vara lugn. Man får ju varningen, för att kunna undvika faran.
Stod det kanske "phishing"?
Mvh // Johan

#2 Ja det stod det nog!
det lät bekant, öppnade sen mitt virus program och gjorde en systemsökning, jag är kass på sånt men jag följde anvisningarna, den hittade ett fel med låg risk, det var 80 cookies som kan medela ens aktivitet till tredje part stod det, jag tryckte på reparera och nu ser virus programmet ok ut i allafall, men är det nåttt fel på jusst den tråden,? är det virus i nått inlägg där elr …. kändes lusstigt när det stod det där om kriminell aktivitet,,,
tack för ni vill hjälpa mig som e så kass på datorer, jag fattar aldrig nått när det krabbar,

Vad betyder phishing"?
Phishing är ett sätt att försöka lura av dig känsliga uppifter, som t ex inloggningsuppgifter, bankuppgifter eller annat som du vill behålla för dig själv.
Mvh // Johan

tack, har läst länken, men det borde va lungt då, har inte fårr några mail alls,om dylika uppgifter, men det skickas mycket kontonr via pm på den sidan, kan nån gå in och kapa pmen och ta uppgifter, ? fasst man skickar ju inte med lösenord,,,
#7 Allt som skicka kan snappas upp. Personligen skulle jag aldrig skicka kontouppgifter okrypterat via e-post, sms eller pm om jag kan undvika det.
Var kag tvungen skulle jag nog skicka halva numret via e-post och den andra halvan via t.ex. sms. PM skulle jag aldrig våga använda för såna uppgifter eftersom dessa ligger kvar på forumservern och det är inte alltför sällan som den typen av servrar utsätts för cracking.