Vilken betydelse har filen?
Har sökt utan att finna svar; Vad har kernell32.dll för funktion för felkoden "Windows Live Communication Platforms har stött på ett problem".
Har exakt samma problem som beskrivs här.
Så länge man låter varningsrutan vara kvar går det att använda nya WLM 2009, men stänger man ner den avslutas hela programmet.
Eh….lösningen står ju i din länk 
Förutom det #1 säger så är kernel32.dll Windows operativsystemskärna. Tas den filen bort eller blir skadad slutar Windows att fungera.
1# Tycker inte det var ett dugg solklart så därför frågade jag…annars blir det ju bra fler hjälp-inlägg här när jag ställer till det ännu mer.
;-)
2# Bra jag då frågade! Låter den stå och får fortsätta felsöka till varför felmeddelandet (i första inlägget) kommer upp och kraschar programmet. Eller vet du varför det blir så, har kernell32.dll något med svaret att göra?
#3 kernel32.dll har och göra med det mesta i datorn då i stort sett alla program som exekveras prioriteras och tilldelas processortid av kernel32.dll. Skulle naturligtvis kunna vara en bugg i kerne32.dll men troligare är att applikationen som utlöser problemet har en bugg som gör att den inte exekveras på ett riktigt sätt. Skulle buggen ligga i kernel32.dll skulle med all sannolikhet även flera program påverkas.
Bara som info, kraschar kernel32.dll så får du nästan garanterat en BSD (Blue Screen of Death).
Tack för svar! Windows Live Platform-kraschen har då med något annat att göra, då vet jag. Tack!