Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1500 ggr
Gasoline
0

Mp3 bränning, hjälp!

Försöker att bränna ut en mp3 skiva med musik som jag ska ha i bilen sedan, men vet inte hur man bränner ut så det blir mp3. Ska bränna på Windows Media Player, och bränner ut på CD-R 700mb 52x skivor.

Någon som vet hur man gör? Kan så himla lite om datorer. Bränningspogrammet lägger automatiskt upp det i flera olika skivor och jag vet att det ska gå och bränna mp3!

Snälla, hjälp..

Hjortronsylt
0

Den här guiden kanske hjälper lite. Personligen tycker jag inte WMP är bra alls, men det är ju en smaksak.

Så, förslagsvis är det annars enklare att använda ex.vis Ashampoo Burning Studio för enkel och bra bränning.

Gasoline
0

Gick in och kollade, om enligt den ska det automatiskt bli audio-CD, men på min så delar den upp alla låtar i olika skivor.

guraknugen
0

Det grundläggande är att du ska bränna den som en data-CD, INTE som musik-cd. Bränner man som musik-cd konverteras filerna till cd-spår och låtarna blir då lika utrymmeskrävande som wav-filer.

Bogey
0

Om du inte har ett bra brännarprogram får du använda Windows inbyggda bränningsfunktion.

Stoppa i en brännbar skiva och prova sen att dra MP3-filerna till CD-brännaren. Högerklicka sen på brännarikonen och välj "Bränn till skiva". Den kommer då att fråga om du vill bränna som musik CD eller som data-CD. Välj då data-CD så bränns MP3-filern ut orörda och kan spelas i en MP3-spelare.

Nu är detta beskrivet från Vista men det ska funka på XP också. Möjligen skiljer förfarandet något.

Gasoline
0

Va och kollade i inställningarna och brännde sedan ut en data-CD, som tur va läste min stereo det (i instruktionerna i länken jag fick så stod det att detta format oftast inte läses har jag för mig att jag läst, eller?) Så jag får kära på dator-CD skivor. Tack för hjälpen =)