Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 821 ggr
Psyflex
0

jobbig ruta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan jag har ett litet eller ska man säga stort problem jag har en ruta som kommer upp hela tiden som ser ut som på bilden och den ligger på C:\Windows och felet heter Msn logm och jag vill få bort den jag hadde ladda ner ett program som va för msn och sen hitta jag inte koden för de och nu ligger de kvar och när jag trycker på OK så loggas jag ut på msn

Snälla hjälp mig

Psyflex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en lite större bild

Tom
0

Har du provat att avinstallera via kontrollpanelen (Lägg till och ta bort program)?

Tom

Psyflex
0

ja de har jag gjort men den finns inte med där men går jag in på sök så hittar jag filen den ligger i C:\windows och den filen vill jag få bort men den säger att den inte går att ta bort och jag har stängt av den på aktivitetshateraren men ändå så står de att den är skyddad hur ska man göra då??

tack för tipset Tom

Kaj
0

Detta hittade jag på nätet med en som hade samma problem som du med MSN Content Plus:

"had the same problem, finally solved it. The culprits are msmlogm.exe & msnlogs.exe. These run in conjunction with msnlogm.pd and msnlogs.pd. Its no good turing them off via task manager as they restart. What you need to do is start windows in safe mode (to do that you will need to hit F8 or F2 or Del while computer will be in boot sequenceand) then do a file search for msnlog this will bring up the 4 files which can then be deleted. Finally its all gone providing you have removed all msn content plus including msn messenger monitor. The exe files are usually found in c/windows/preftech and the pd files are in c/windows."

Psyflex
0

kan du skriva de där på svenska e du snäll min Egelska suger

Kaj
0

Du skall starta Windows i felsäkert läge. När du startar om datorn skall du direkt i början (efter bara några sekunder) trycka på F8 eller F2 beroende på vilken dator du har men F8 brukar vara vanligast. Då får du upp en bild som ger dig möjlighet att starta datorn i felsäkert läge. Välj denna. Då kommer bara de tjänster som är absolut nödvändiga för windows att starta och inga andra.
Gå sedan in i utforskaren och gör en sök på "msnlog". Sök igenom minst C disken men gärna alla dina diskar. Då skall du få upp ett antal filer (4 stycken eller så). Dessa skall du ta bort.
Slutligen skall du ta bort alla msn content plus filer. dessa finns under c:/windows/prefetech och c:/windows (bara i rooten inte i några under bibliotek). Filnamnen bör heta något i stil med msnxxx och sluta med .exe eller .pd - Ta bara bort de filer som har dessa slutändelser

Psyflex
0

tack så mycket kaj de har fixa sig nu tack

Kaj
0

BraGlad