Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 4900 ggr
svenne
0

Uppdateringar konfigureras inte korrekt

Hejsan.
Jag köpte en bärbar HP förra veckan som funkar bra.
Dock har jag ett problem; när Windows automatiskt hämtar uppdateringar och datorn startas om kommer följande text fram på skärmen:

Uppdateringarna konfigurerades inte korrekt. Ändringarna återställs, Stäng inte av datorn.

Detta har hänt varje dag sedan jag fick datorn, har snurrat runt på microsoft hemsida och letat efter en lösning utan resultat.

Någon som vet varför inte konfigureringarna lyckas?
Eftersom uppdateringarna hämtas hem kan det väl inte vara brandväggen som spökar?

Oscar
0

Kan du se vilka uppdateringar det är datorn försöker installera?

Kaj
0

Gör en återställning till tiden före uppdateringarna.

Gör därefter en ny sökning efter uppdateringar och se om det går bättre.

jag har haft liknande problem och då har det funkat genom att backa tillbaka till en återställningspunkt innan senaste uppdateringen. Ibland har jag även backat tillbaka flera återställningspunkter för att få det hela att fungera igen.

svenne
0

Tack för Era svar, men det löste inte problemet, tyvärr. Jag får kontakta Microsofts support.

Kaj
0

Pröva att stänga ner ditt antivirus skydd och gör en identifiering via Windows update. Om det lyckas kan du återigen koppla på antivirus skyddet.

svenne
0

Menar Du brandväggen eller antivirusskyddet eller båda delarna?

Kaj
0

Egentligen båda men oftast är det anitvirus programmen som krånglar men inte sällan är det även brandväggen.

BTW när du får meddelandet om att återställning sker och att man inte skall stänga av datorn så skall man veta att återställningen kan ta lite tid. Men tar det mer än en timme eller så jag då verkar den hänga.

svenne
0

Ok, skall prova.
Tack, Kaj.

Zpookey
0

Ladda ner Dial-a-fix, kör programmet och markera alternativen för att återstålla windows uppdate. Starta sedan om datorn och kör windows update igen.
Tänk på att bocka av alla andra alternativ och låt bara "Fix Windows update",
"Stop services", "Register WUAU DLLs" och "Start services" vara ibockade.
Klicka på "Flush SoftwareDistribution" och sedan "Go"
Dial-a-fix laddas ner här.

Skärmdump finns här