Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 923 ggr
papa-bear
0

ytterligare en firefox fråga

efter en stunds surfande, märker jag att title taggen inte kan skrivas ut i fältet längst upp i browsern, och sedan när jag tittar på knappen nere i aktivitetsfältet är det bara en massa svarta fyrkanter. vad är problemet, månn tro?

Oscar
0

Är inte helt säker på att jag förstår ditt problem till 100% men om du har använt å ä ö i titlen kan du vilja läsa detta

papa-bear
0

det är inte det att jag sitter och skriver kod, utan när jag surfar som det händer, slutet på titeln försvinner, exempelvis kan det stå "atg.se - mo", när det skall stå "atg.se - mozilla firefox".

Zpookey
0

Känns som att det är något cache eller buffertfel. Att firefox äter av ditt minne av någon anledning.
Har du testat att göra en diskrensning och tömt Tillfälliga internetfiler och Temporära filer?

papa-bear
0

det brukar ju krascha vid olika tillfällen, så minnesbiten kan ju vara sann, men 2,6 Ghz och 1,5 Gb i processor och ram, i så fall är det väl växlingsfilen som inte hänger med?

Bogey
0

Har du provat och uppgradera Firefox till senaste versionen? Eller t.o.m. avinstallerat, tagit bort ev. resterande katalog och installerat på igen?

Händer ibland att man får korrrupta filer eller konfigurationer som ligger och spökar.

Zpookey
0

Har du anpassat storleken på växlingsfilen efter storleken på RAM?
Om du har 1.5GB ram så ska din växlingsfil vara 2.25GB.