VHS till dator?
jag undrar hur jag kan få över en film från VHS till min dator?
det gäller en inspelning jag gjorde i vårt hus när vi köpte det, dvs hur det såg ut innan vi började renovera.
VHS:en jag har är en orion, en med både VHS och dvd, alltså en billig sak, men som fungerar. misstänker att jag inte kan använda mig av den?
Är det bara en enstaka kanske det lönar sig att lämna in och få det gjort i stället för att köpa egen utrustning?

ja jag misstänker att det är så med. måste man ha utrustning för sådant? jag har noll koll.
trodde det var typ en sladd in i VHS:en och ett program i datorn. ;)
Eller också inte:

tack niklas! den ska jag visa mina föräldrar så de kan inhandla och jag låna… ;) de har en massa VHS som måste över till datorn.
Aha, jag förstod inte att ni tänkte göra industri av det. Då lönar det sig nog snabbt. 
Som regel (inte alltid dock) får man bättre kvalle om man kör ett internt capture kort. Brukar i.a.f. ge lite mera bang för pengarna.
Sanning med modifikation….med ett sådan kort får du bara med dig bilden vilket innebär att du behöver ett hyfsat ljudkort och programvara för att sammanfoga dessa. Datorn ska också vara kraftfull nog att kunna bearbeta både en ljudström och en videoström till två olika kort samtidigt.
Då är detta kortet bättre.
#7 Jo men nu länkade jag inte till ett specifikt kort utan alla interna som fanns på just Komplett där "ditt" kort även är med i listan. Det råkar bara vara Kompletts rekommendation överst.
Ok..mitt fel :)
Ser det nu…är bara så van vid att det länkas till produkterna direkt :)
Sorry 
#9 NP