MSN vill inte funka
Hejsan
Gjorde systemåterställning i går och ångrade det. Allt är som de ska förutom msn som inte vill funka. När jag loggar in får jag ett meddelande där står det står "Du kan inte logga in på windows live messenger: Det gick inte att logga in på WLM eftersom tjänsten är otillgänglig för tillfället. Försök igen senare." Ja och jag försökte många ggr men samma meddelande får jag varje gång.
Vad är problemet och hur löser jag det?
Felsökning? Alternativt installera om programmet.
#1 Jag felsökte och fick felkoden : 8001012e. Hittade inte koden bland felkoder under Hjälp om windows live
Har du gjort en ominstallation??
Ja det har jag gjort. Men problemet är inte löst än.
#4 Har du testat att installera en annan version än den du har nu?
Har du helt tagit bort allt som har med MSN och Windows Live Messenger att göra? Rensa sedan bort gamla felaktiga MSN-filer med CCleaner och pröva sedan att installera programmet igen.
Kanske blockerar även någon brandvägg. Testa stäng av den när du installerar programmet efter att du gjort ovan process.
Vad är det för version du använder föresten? Är det den senaste 2009, i så fall förstår jag att det är problem. Läs tidigare inlägg om nya Msn här på sajten.
#5 Ja nu funkar det efter jag tagit bort den nya versionen och instalerat den gamla.
Tack för era svar!