Skrivaren funkar inte till Vista
Jag har just upptäckt att vår skrivare, 3½ år gammal, inte funkar ihop med nya datorn. För nya datorn har Vista och det gillar inte skrivaren.
Ska vi behöva köpa ny skrivare också? Finns det nåt annat sätt att lösa problemet?
Eftersom vi inte fått reda på vilken skrivare du har så finns väl bara två åtgärder som med säkerhet fungerar: Köp en annan skrivare som fungerar i Vista, eller installera ett annat operativsystem som fungerar med din skrivare.
Om du säger vilken skrivare du har så kanske det någon kan komma på ytterligare lösningar. Att den är X år gammal hjälper inte mycket. Min skrivare är från 1998 och den fungerar i mitt operativsystem. Det finns också nyare skrivare som inte fungerar i samma operativsystem samt äldre skrivare som inte fungerar. Åldern på skrivaren säger alltså absolut ingenting, eller i alla fall väldigt lite.

Skrivaren är en HP PSC 2355, all-in-one.
Och nya datorn är en bärbar HP Pavillon DV5-1115EO, med Vista Home Premium.

Det borde finnas drivrutiner för Vista på HP:s hemsida för den skrivaren. Det är en "generisk" skrivare, dvs en hel grupp All-in-One kan använda samma drivrutiner och program. Den har ju också bildläsare som behöver sin programvara för att allting ska funka felfritt.
Drivrutiner till skrivaren för Vista
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=sv&dlc=sv&cc=se&lang=sv&product=422000#

Nu funkar skrivaren till nya datorn. Tack för hjälpen!