Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 898 ggr
Oscar
0

Outlook skräppostfilter

Jag vet att man kan sätta nivåer på filtret men är det också möjligt att manuellt anpassa så att mail med till exempel vissa ord i ämnet filtreras?

Jag har några som slinker igenom hela tiden och de kommer från nya domäner så det hjälper inte att blockera den vägen, däremot har de alltid samma/liknande ord i ämnet. Vill helst slippa att höja nivån på filtret.

Kaj
0

Skapa en regel som innehåller de ord du vill filtrera bort. Därefter kan du via regeln välja om dessa mail skall tas bort permanent, flyttas till en skräppostmapp så du kan verifiera dem manuellt och mycket mer.

Du går in i outlook och väljer Verktyg och sedan regler och aviseringar. Där väljer du ny regel och bockar sedan i Med ordet/orden i ämnet (elelr var nu ordet står i dina inkommande mail).
Jag tycker det är bäst att skapa en ny regel från början via en tom regel för då har du mer möjligheter att specialanpassa vad som skall ske i varje steg. Men du kan även använda skapa en regel från en mall.

Oscar
0

Så enkelt var det, använder regler till annat men trodde det fanns något eget regelverk för skräpposten. Tack.