Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1853 ggr
Susanne
0

Kan inte spela online :(

Äldsta dotterns dator är jätteskum.
Låt säga att hon går in på z.se och vill spela ett spel online. Klickar på knappen för att komma till SPELA knappen. När man sedan klickar på SPELA knappen händer absolut ingenting.
Jag har provat att hämta hem Java men det fungerade ju inte. Stängde Win-branddörr (den strular alltid för mig) ingen förbättring.
Provade att installera ett mailprogram hon ville ha men den vill inte heller då det är något med scripten…problemet där är att jag inte hittar var fnn jag kan ändra scripten.

Någon som förstår och kan hjälpa mig?
Susanne Gråter

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

johan
0

Min första tanke är att det är någon port i brandväggen som inte är öppen, men om du inaktiverat XP:s brandvägg på datorn och det fungerar från andra datorer på samma nät är det kanske inte det.

Ibland fungerar saker dåligt om man kör som ett begränsat användarkonto i Windows XP. Prova att göra henne till administrator om hon inte är det. Om inte annat bara för att felsöka.

Mvh // Johan

Susanne
0

Ska straxt lägga mig i badet och läsa men jag lovar att prova imorgon och återkommer om hur det gick.

Tack johan!
Susanne Glad

Susanne Glad

Zpookey
0

Onlinespel brukar ofta vara flashspel…har du installerat senaste versionen av flash?

Susanne
0

Morning!
Har nu kollat…
I kontrollpanelen kan jag komma till just användrakonton och när jag klickar där händer ingenting, så jag tar för givet att det bara finns ett…har jag fel?

Tack Zpookey!

Sökte på Flash och hittade mängder. Provade att ladda ner Adobe Flash 9 (var det rätt?)
Inget hände! ingen ruta ingenting MEN när jag kollade i "lägg till/ta bort program" så låg den ju där, överst i listan.

Spela kan man inte göra men jag måste väl nästan kunna ringa supporten…
När hon hade ett "fusk" XP fungerade det att spela men då var det annat som strulade istället så jag köpte en licens till henne, formaterade och lade in igen. Det är alltså efter jag lagt in det licenserade XP som det inte går att spela.
Jag blir snurrig…

Tack för att ni försöker hjälpa mig!
Susanne Glad

Susanne Glad

pentsium
0
Zpookey
0

Det är inte så att ni har en popup-blockerare som stoppar spelfönstren från att öppnas?

Vilken spelsida rör det sig om?
z.se måste vara fel.

Susanne
0

Jag ville inte göra reklam därav z.se
Har provat zylom.se och realarcade men inget av dem fungerar.
Bratz.com är en favoritsida som inte alls fungerar som den ska. Den blir helt fel, bara länkar till andra Bratz sidor…de länkarna fungerar

Hon har avast som skydd och när jag öppnar den och kollar ligger inte pop-up markerat/igång. Har provat att sätta på den, starta om, stänga av den, starta om…pop-upen alltså. Hjälper inte.

Ni är verkligen toppen som hjälper mig…fungerar inget ringer jag supporten på måndag, de som sålde licensen till mig så får de fixa felet/felen.

Återigen, Tack för all hjälp. Jag uppskattar det verkligen.
Susanne Glad

Susanne Glad

Zpookey
0

Windows XP med servicepack 2 har popupstoppare som standard. Har du intstallerat google-toolbar så finns där en popup-blockerare också.
Många av dessa onlinespel kräver att man installerar allehanda olika tilläggsprogram typ sweetIM och en massa andra program som sökrutor etc. Om spelet kräver att man ska godkänna sånt så installera inte spelet.

Detta hittade jag på ena spelsidan…om det kan vara till hjälp.

"Vissa online-spel kräver att du installerar Zylom Games Player. Zylom Games Player fungerar bara med Internet Explorer i Windows operativsystem och spelet fungerar inte med andra operativsystem eller webbläsare. Om du använder Internet Explorer och spelet inte startar, starta om spelet. Om Zylom Games Player inte är installerat på din dator kommer en informationsrad att visa sig längst upp på fönstret. Klicka på den och välj Installera ActiveX Control. Klicka på Installera på nästa fönster för att installera programmet på din dator."

Jag är själv lite allergisk mot sidor som vill att man ska installera ActiveX-kontroller…men jag har inte testat den spelsidan.

Susanne
0

Ahaaa, vad konstigt…det har inte ploppat upp någon ruta om att det ska installeras något. Men varför fungerar inte realarcade då?
Tycker att det hela är mycket mystiskt, jag är van vid att allt bara rullar på som det ska, så fungerar min bärbara iallafall.
Skuttar genast ner och kollar hennes dator igen.

Susanne Glad