Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 1513 ggr
SimsBrooke
2009-03-04 19:38
0

Word

Nu ör det så att jag har skaffat mig en bärbar dator, och jag har ingen cd-rom så jag kan inte installera Word i datorn. Jag har försökt hittat word och ladda ner men hittar inget. vill helst av allt ha Word 2003 eller nått sånt, har testat Open Office och tycker inte alls om det.. Någon som kan hjälpa mig??
kram på er sötisar :P

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

guraknugen
2009-03-04 19:51
0

Word kan inte laddas ner (i alla fall inte annat är för test under en kortare period, typ 30 dagar eller liknande) och det finns en anledning till det. Word kostar pengar, nämligen. Så det är bara att öppna plånboken och säga adjö till sina surt förvärvade stackars slantar. I alla fall om man är typen som gärna vill göra rätt för sig.

Vill du inte det, finns ett antal piratsidor att ladda ner det ifrån, men själva har jag ingen som helst aning om vilka dessa skulle vara.

Vill man göra rätt för sig, men inte betala för en ordbehandlare, finns ett antal alternativ: OpenOffice.org (vare sig man gillar det eller inte…), ABiWord (liten ordbehandlare men snabbare än OpenOffice.org, vilket i och för sig inte behöver vara en så stor bedrift…), KWord (tveksamt om den finns för Windows dock) och ett stort antal ytterligare, som jag dock själv aldrig bemödat mig att testa.

Gör en sökning på Google. Lämplig sökfras kan vara ”word processor”, antar jag. Lägg till några ord för att begränsa antalet svar, kanske ”free” eller ”freeware” eller ”download” eller liknande.

Räkna dock inte med att hitta något med bra svenskt språkstöd.

Nu verkar det ju ändå som att du har Word på en CD, vilket låter som att du redan betalat för Word och har man betalat för något vill man säkert kunna använda det. Det finns CD-ROM-spelare för USB-porten. Vet ej hur dyra de är, men du har ju kvar den även efter du installrat Word med den och det är ju inte helt omöjligt att du kommer att behöva den igen. Det är väl egentligen den enklaste lösningen, om man nu verkligen vill ha Word, vill säga.

SimsBrooke
2009-03-04 20:35
0

Vem har sagt att jag har Word på Cd-Rom?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Jeeeppaaaa
2009-03-04 22:34
0

Det låter ju som detFoten i munnen, det du kan göra är det som #1 redan skrivit!

guraknugen
2009-03-05 22:48
0

Skrev ju ”Nu verkar det ju ändå som att”, vilket ju betyder att ”jag tolkar det som att det eventuellt kan vara så att”, eller liknande. Jag visste alltså inte, men det kändes ju så.