Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 813 ggr
ANNIA
0

I386--archive damaged

Idag stoppad mitt defender en trojan, vilket naturligtvis är bra. Kommer inte ihåg namnet.

Sen gjort en ordentlig genomsökning av datorn för att vara på säkra sidan att jag inte hade nåt.

Skannade först igenom med defender, sen med malwares anti-malware (gratis)  och till sist tre olika med nod32 (kaka på kaka) ingen hitta nåt hot.

Men en av nods genomsökningar (depth analys) hittade en fil som slutade på just archive damaged. För mig låter det som nåt på datorn är skadat men vad. För jag har inte märkt nånting mer än IE7 är lite tjurigt att starta upp och har så varit ett tag. Det har jag dock bara trott att IE7 är trögt.

Min fråga vad är skadat och vad, om nåt, kan jag göra för att fixa det. Räcker det kanske bara med att köra scandisk. Om inte så ange gärna steg för steg hur jag ska fixa det.

Det fel det angav. C:\\WINDOWS\I386\FRAMD.TT_>>TAR - archive damaged.

Har windows XP pro sp3.
Vet inte om det spelar nån vilken webläsare jag har. Men har IE7, senaste opera och näst senaste firefox installerade.

Inkanyezi
0

Det är många som har rapporterat det här felet på flera olika språk, men märkligt nog inte på engelska.

Felmeddelandet betyder att arkivfilen FRAMD.TT_ är skadad på något sätt.

Möjligen behöver du den inte; jag gissar att den innehåller en TrueType-font, Franklin Gothic Medium, som du kanske inte använder. Om du skulle vilja ha den finns den att ladda ner från nätet.

Filer som slutar på understreck är arkiv som packas upp när man installerar, och .tt_ är tillägget som teckensnitt brukar ha när de är arkiverade. Teckensnittet får tillägget .ttf när filen har packats upp.

ANNIA
0

Tack för svaret Inkanyezi. Är det som du säger bara ett teckensnitt som är påverkat då får det vara.