Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1473 ggr
Oscar
0

Spotify saknar stora artister

Tycker det saknas en hel del musik på Spotify från stora artister. Metallica t.ex och likadant The Beatles. Varför?

Har de inte gått med på att finnas på Spotify eller har Spotify inte hunnit med att lägga upp mer än?

johan
0

Det kan nog vara en kombination. Beatles finns inte på iTunes heller, så ägaren av de låtarna (Michael Jacksson?) kanske inte gillart modern teknik.

Spotify har ju efterlyst tips på artister och skivbolag som användarna önskar se på Spotify, så de jobbar nog för fullt att få till fler avtal.

Mvh // Johan

Niklas
0

De har inte skrivit avtal med alla skivbolag än. De fyra största (vilka de nu är) ska vara klara. Det pågår förhandlingar med fler. Jag saknar också AC/DC.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Oscar
0

Ah, misstänkte att det var avsaknad av avtal eller liknande, det förklarar ju en del. Hoppas de droppar in så småningom då.

guraknugen
0

#1: Jag har för mig att Paul McCartney köpte tillbaka rättigheterna på alla Beatleslåtar, men det kan mycket väl vara något jag bara fått för mig. Vet att Jackson köpte dem för flera decennier sedan, men vad har hänt sedan dess? Ingenting?

mattssonnr1
0

både Ac/dc och Metallica finns nu

Mopedburen dumbom Tungan ute

medarbetare på Motor & Humor

Niklas
0

#5: Är du säker? Inte hos mig vad jag kan se.

#4: Jag har också ett minne av det.

Kaj
0

Vissa artister var de tvungna att ta bort. Avtalen var inte tydliga mellan skivbolag- artis-spotify.

De jobbar dock på att åter knyta dem till spotify men alla artister är ännu inte klara. Historien var som jag kommer ihåg det att man gjort klart med skivbolagen men sedan protesterade vissa artiser vilket gjorde att man var tvungen att ta bort dem.

Hjortronsylt
0

#6    "The Blackest Album" finns på Spotify.

Niklas
0

Men The blackest album är väl inte AC/DC?

Hjortronsylt
0

#9        Det här blir kul att förklara. Häng med! Skrattande

Inlägg nummer #5 skrev: både Ac/dc och Metallica finns nu.

Sedan frågade du i inlägg #6: #5: Är du säker? Inte hos mig vad jag kan se.

Sedan svarade jag i inlägg #8 att "The Black Album" finns med, eftersom det är Metallicas album och den finns med i Spotify. Jag tänkte på Metallica där och missade att du frågade efter AC/DC specifikt.

Oscar
0

Ja Blackest hittar jag men varför finns inga andra Metallica-skivor? Det är ju konstigt eftersom de då borde ha ett avtal.

Niklas
0

#10: Aah, jag är med. Det var nog jag som läste slarvigt. Glad

Hjortronsylt
0

#12    Är inte "Black Ice Tribute" (2008) av AC/DC? Det albumet finns i alla fall på Spotify.

Niklas
0

#13: Nja … Det är en hyllningsskiva av andra artister.

mattssonnr1
0

jag hittar iaf  243 låtar me metallica

Oscar
0

#15 Du sökte på Metallica, eller hur? De flesta av de låtarna är inte Metallica, det är bara Tributes. Blackest Album och Top Hits är de enda som finns.

mattssonnr1
0

joo jag sökte på metallica