Vart har ni era bilder?
Det är så att om jag vill lägga upp bilder på min blogg så måste dom finnas ute på nätet..
Har kikat lite på photobucket och det verkar helt ok det lilla jag sett.. Någon som har det? vad tycker ni om det? Eller har ni kanske någon annan sida som ni rekommenderar? 
För att enbart svara på själva rubriken:
Har mina bilder lokalt på hårddisken endast och så kommer det att förbli, då jag inte är intresserad av att dela med mig av dem till någon. Och i de få undantag som finns får jag väl skicka dem till den som vill se dem, antingen via e-post eller via någon chatt (ICQ, IRC, Google eller MSN i mitt fall).
Men min grundinställning är väl att jag är lika ointresserad av att dela med mig av bilder som jag är ointresserad av att se andras bilder.
Jag har bilder på iFokus, en privat server samt på mitt webbhotell.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Instämmer med #2. Har inget intresse alls av att dela med mig av privata bilder och har därför allt på egna hårddiskar. Finner heller inget intresse i att titta i andras fotoalbum. Dessutom, det många verkar glömma - det som finns ute på internet finns där för evigt.
#0. Har du kollat att ha en egen domän på något webbhotell? Det kostar några hundralappar per år (jag betalade en årsräkning nyss, 300:- inklusive domän, men du får betala lite mer första året), då har du (beroende på webbhotell) egen domän (tex www.jennie-s.se), blogg, fotoalbum, hårddiskutrymme, massor mailadresser (tex jennie@jennie-s.se), statistik mm. På en del webbhotell kan du även ha privata album, dit bara dina nära och kära får tillträde, och där även de kan lägga in bilder.
#2 och #5. Ibland kan man ju fundera på hur folk tänker när de lägger ut nästan vad som helst på webben. Samtidigt så kan det ju vara så att man vill visa bilder för de närmaste, tex från julfesten.
Det finns skapligt säkra webbhotell där man kan lägga upp bilder o album med lösenordsskydd.
#6: Jo, det beror väl kanske på vem man är och vilka man känner. Har man tagit lite bilder vid något speciellt tillfälle, kanske brorsans bröllop eller så, skickar jag dem bara som e-post efter att ha packat ihop dem till en tar.bz2-fil eller kanske bara en vanlig zip-fil. Ska jag skicka till morsan blir det värre; hon har ju ingen dator… så det blir till att skriva ut och skicka i ett vanligt brev… eller ha med sig nästa gång man är där och hälsar på.
#7. Det är alltid bra att ha en anledning till att hälsa på mamma, för då får man kokt potatis!
#8: He he he… i mitt fall brukar det bli att jag får med mig några burkar krusbärs- eller rabarbermarmelad och äppelmos.

Kör galleriprogramvaran Gallery2 på egen server för de bilder jag vill visa upp för släkt och vänner.
Servern sitter på den vanliga ADSL-linan hem. Min operatör tillåter enklare server för eget privat icke kommersiellt bruk, vilket tyvärr inte alla operatörer gör. Jag har även en domän som pekar till min server.
Jag har Photobucket. Använder det att lägga upp bilder som jag använder i olika forum, som inte tillåter att länka direkt från min hemsida…
Annars finns det Jalbum, Pixbox…