har Messenger Live och Messenger, hur ta bort en?
Jag har Messenger Live, som jag anvander for att ha kontakt med mina barnbarn i Sverige, sjalv bor jag i Spanien. Det funkade inte och dom foreslog mig att ladda ner Live, det gjorde jag men glomde eller visste inte, att jag skulle ta bort den spanska versionen MSN Messsenger, som jag hade innan. Nu hittar jag inte ikonen till den, som jag hade forst. Men nar jag satter pa datorn, kommer Messenger Live upp och om jag trycker pa tangentbordet "Messenger" kommer den upp som jag hade forst. Datorn ar mycket langsammare nu. Har nagon en enkel losning for mig. Jag kan inte sa mycket om datorer.

Det är underligt att inte din första version utav messenger fungerar. Datorn går troligtvis långsamare på grund utav de högre systemkraven i det nya Messenger Live.
För att avinstallera det gammla MSN, måste du in i kontrollpanelen och leta reda på ikonen "Add or remove programs". Därefter trycker du på "Add/Remove Windows Components" i det vänstra flik-fältet. Längst ned brukar "Windows Messenger" ligga. Avmarkera det genom att trycka på rutan brevid ikonen så krysset försvinner och tryck sedan på 'next'. Nu kommer gammla MSN att avinstalleras. :-)
Hoppas det löser sig.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson