Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 2214 ggr
Jenna-Gun
0

Min hemsida är i fara

Fick meddelande från One.com att

jag måste ha ett FTP program för att publivera min hemsida.

Vad ska det vara för program. Alla på engelska förståss.

Min hemsida är mitt allt.

Är så ledsen.

När man är så synskadad som jagär så är det svårt

att lära sej ett program. Måste jag lägga ner sidan nu.

Jenna

Hjortronsylt
0

Var verkligen meddelandet från riktiga One.com, låter konstigt att dom slutat med sin egen FTP!

Det ska bara vara att använda deras Web Creator och spara sidan, så är den automatiskt uppladdad på internet. Något annan FTP-program behövs inte, det är inbyggt i Web Creator.

Kontakta One.com imorgon och fråga, det skulle i alla fall jag göra!

[Norum]
0

Jag har också fått nåt sånt skumt mail. Slängde det fortare än kvickt. Har ett annat ftp-program så jag förstår inte varför jag fick det.

Jenna-Gun
0

Frontpage skulle inte räcka att publicera min hemsida.

Men vad ska jag ha då. Mailet ser äkta ut. Men borde inte det finnas något på deras hemsida om denna ändring.

Kan inte hitta nått iaf.

Jenna

Niklas
0

Om du är bekant med Utforskaren i Windows skulle du kunna använda den som ftp-program. Den har du förmodligen på svenska.

Det som står i brevet tycker jag verkar rimligt och stämmer med verkligheten.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Jenna-Gun
0

Får ta och läsa  i hjälpavsnittet om det

Tack för svaren så länge

AndreasS
0

#0 Efter en sökning på en stor sökmotor fann jag detta ftp program som är på svenska.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Jalking
0

FTP är inget konstigt. Det är ganska normalt att använda ett ftp-program för att lägga ut en hemsida på nätet.

Jag använder FileZilla. Freeware. Finns på svenska.

FileZillas hemsida

gigytffyvbk
0

Om du använder fotnpage så kan man ladda upp via ftp med den med. När du ska publisera sidan så trycker du på "egenskaper för fjärrwebbplats" ändra sen till ftp och skriv in ftp adressen i rutan.

johan
0

Frontpage har inbyggt stöd för FTP.

Mvh // Johan

Kaj
0

Låter konstigt att de vill ta bort frontpage extensions.
Frontpage är visserligen en absolete product men efterföljaren Expression Web (från Microsoft) stödjer väl åxå tillägg såsom besöksräknare mm. Så de borde alltså fungera även om Frontpage inte stöds. Gäller då att One.com stödjer nya expression web.

Jenna-Gun
0

Bär jag tog Oen.com som webbhotell så fanns Frontpage med i listan de har.

Men nu när jag var in där så står det inte där längre.

Jenna

johan
0

Frontpage Server Extensions är djävulens påfund, så jag förstår mycket väl att dom tar bort det.

Expression Web och SharePoint Designer använder ASP.NET för liknande funktioner, vilket är mycket bättre.

Mvh // Johan

Jenna-Gun
0

Jaså . Finns det du ger exempel på, på svenska.

När jag lärde mej datorn för några år sedan så såg jag något bättre än jag gör nu. Därför är det Frontpage som gäller här, vad du än tycker.

Jag klarar inte lära mej svåra nya program nu. Men det förstår väl inte en fullt seende.

Jenna :(

johan
0

#13: Frontpage i sig är det inte något stort fel på, men "server extensions" är den del som finns på webbhotellet och det är det som strular mycket och är hemskt att jobba med.

Frontpage 2003 har stöd för FTP, så du bör kunna fortsätta det, med enda skillnaden att det är lite annorlunda vid själva uppladdningen.

Mvh // Johan

jbnmedia
0

Hej hej =) Jag jobbar som Webbutvecklare. Jag är nyfiken på att lära mig mer om anpassnig av hemsidor för synskadade, har du några tips ? Ursäkta om jag frågar, hur ser du och vad ser du inte så att säga.. maila mig gärna på johan@jbnmedia.org

Niklas
0

#15: Tänk dig att någon läser för dig vad som står på skärmen. Tänk dig också att personen ska försöka uttala sånt som inte är vanliga ord. Kolon minus slutparentes till exempel.

Det gäller att göra allt läs- och uttalbart. Även bilder.

Vänliga hälsningar

Niklas

johan
0

#15: Jag startar en ny tråd med lite tips.

Mvh // Johan

Mison
0

Hej Jenna.

Mitt webb-hotell ska också sluta med frontpage extensions.

Jag har därför börjat att ladda upp enbart med ett ftp-program. Däremot förespråkar jag fortfarande frontpage att jobba med. Slutar inte med det i första taget.

Har börjat prova på dreamweaver, då alla säger att det är bättre. Jag har hållt på med datorer i en herrans massa år, men fattar nästan ingenting av dreamweaver. Frontpage däremot är väldigt enkelt.

Har du ingen i din närhet som kan hjälpa dig med ett ftp-program? Det är faktiskt inte svårt, när man bara har lärt sig (och det går också ganska fort)

Själv använder jag Flash FXP

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Jenna-Gun
0

Problemet förutom synen är att jag inte kan engelska. Det måste vara ett program på svenska.

Klart jag fortsätter med Frontpage (2000)

Jenna

Jenna-Gun
0

Laddade hem SmartFTP

Kan det vara nått.

Men hur jag gör med det sedan vet jag inte.

Jenna

AndreasS
0

Använda Smart FTP förut, det finns en språkfil som man kan ladda ner så du får det på svenska. Fast dom kanske har gjort om det nu och bakat in den filen i programmet. Har dessvärre glömt bort hur det fungerar.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Jenna-Gun
0

Tyvärr fanns det inte svenska numera i det programmet.

Så det är väck nu. Och jag är på ruta ett igen.

Jalking
0

Kolla mitt inlägg (#7) igen. FileZilla - Freeware. På svenska. Fungerar utmärkt.

AndreasS
0

#22 Här har du språkmodulen som gör programmet till svenska.

Jenna-Gun
0

Men man måste ha båda så det stämmer ihop.

Laddade ner SmartFTP först sedan svenska modulen. så körde jag båda. Men det blev inte svenska ändå.

Startade om datorn. men det hjölpte inte.

Jenna

Jenna-Gun
0

Var in och läste på One.com.

Där stod: FTP är också inbyggt i Explorer. ???????????

:/

Niklas
0

Det stämmer. Skriv ftp://ftp-adress.se (byt ut ftp-adress mot ftp-adressen) i adressfältet och tryck Enter. Fyll i användarnamn och lösenord.

Vänliga hälsningar

Niklas

Jenna-Gun
0

Kan det vara möjligt att det är så enkelt. Kan man spara i favoriter så man har det till en annan gång eller

Jenna

Niklas
0

Adressen kan du spara i favoriter.

Vänliga hälsningar

Niklas

Jenna-Gun
0

Nu har min hemsida stått stilla i två dagar. Jag har laddat hem FTP-Commander. Men sedan då.

Allt är ju så smått så man ser inte nått. Att lära sej då är nte lätt

Jag är mer än ldesen just nu.

Har ju ingen jag kan få hjälo av här där jag bor.

Jenna-Gun
0

Puttar upp

Kanske ska byta webbhotell.

Till ADL Hosting

Kaj
0

Jag kör på www.space2u.com

där finns frontpage extension med fortfarande och jag har inte fått någon information om att de skall sluta ta bort det.

Enklaste modellen (steg 1) kostar 25 konor per månad

Mer om deras webhotel och vad som ingår hittar du här.

Jenna-Gun
0

Ok tack för länken

Gustav-IV
0

#33. Fungerar det inte att göra som #29 skriver?

Själv sitter jag med Ubuntu (Linux). Där går man in på sin ftp som om det vore vilken hårddisk eller vilket minneskort som helst. I princip ingen skillnad på hemsidans filer och de som ligger på egna datorn med andra ord.

Nog borde Windows även ha det funktionen, eller måste du ha ett separat program av någon anledning?

guraknugen
0

Fortsättning på #34: Och om något är smått (#30) är det heller inte ett stort problem. Ubuntu har numera Compiz-Fusion förinstallerat, så jag behöver bara trycka Win-tangenten och rulla med mushjulet så zoomas skärmen nästan steglöst. När man sedan rör muspekaren kommer skärmen att skrolla automatiskt så att muspekaren inte hamnar utanför skärmen.

Fast jag tror ju inte att Frontpage är så sofistikerat så att det fungerar i särskilt många operativsystem, åtminstone inte i Linux, så där föll den idén platt, precis som alla mina andra idéer.

Gustav-IV
0

#35. Kul med zoomfunktionen :-)

Jenna-Gun
0

Tack för era svar

Byter webbhotell :(