Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1257 ggr
lisette
0

recovery disk på hp

har en hp pavilion som jag nyss gjort en systemåterställning (fabriksinställningar) på.

på datorn finns en recoverydisk som är på 9.8 gig. vi har bara 2.9 ledigtpå disken och jag undrar om jag kan tömma den på något vis?

vad fyller den för funktion?

rumpino
0

Om du får problem med din HP trycker du bara F12 (el F11? vid uppstart) så installeras datorn om. jag tror att det är recovery som jobbar då.

pentsium
0

På recoverydisken så ligger operativet med alla program och drivrutiner så att du kan återställa datorn till som den var från början. Rekommenderar inte att ta bort det för om du får problem med datorn så måste du fixa en ny licens, drivrutiner osv. Köp en till hårddisk och montera in istället.

lisette
0

men den var ju inte alls så stor från början? känns som det lagras saker där efter hand och det är de sakerna jag vill få bort!

Kaj
0

Har för mig att min är på ca 9 gig och att den varit det sedan jag köpte datorn från dell.

lisette
0

#5 ja själva disken är ju på 9 gig. men vi har använt ca 7 gig redan.

Jeeeppaaaa
0

som #2 skriver "På recoverydisken så ligger operativet med alla program och drivrutiner så att du kan återställa datorn till som den var från början. Rekommenderar inte att ta bort det för om du får problem med datorn så måste du fixa en ny licens, drivrutiner osv. Köp en till hårddisk och montera in istället."

Disken är endast avsedd för detta, och är inte till för att du ska spara andra saker på den. Det du vill ha sparat lägger du på din standardhårddisk (C), alternativt köper en extern och kopplar in i mån av mer plats.

rumpino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min växer inte vad jag märkt

lisette
0

ok, tack för svaren då låter jag disken vara! =)

guraknugen
0

Är inte partitionen dold? Det är den på min. Jag kan bara se den i Linux…