Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1331 ggr
Anna
0

Firefox verkar inte spara kakor

Jag har tidigare haft det så att när jag loggar in någonstans online kommer det upp ett "meddelande" längst upp i webbläsaren som frågar mig om jag vill spara lösenordet eller inte. När jag sedan klickat spara har jag alltid varit inloggad överallt vilket jag tycker är mycket smidigt.

Detta har nu dock upphört utan att jag kan komma på att jag gjort någonting… Inga lösenord är sparade, måste t.ex alltid logga in på iFokus när jag stängt fönstret trots att jag klickat i "Kom ihåg mig".

Olika inställningar jag gör på dessa sidor jag är inloggad på brukade förut också alltid sparas, nu måste jag göra om dem varje gång jag loggar in på nytt. Exempelvis temat på bilddagboken sparas inte.

Har kollat under inställningar, det är ikryssat att kakor ska sparas.

Har Mozilla Firefox och Vista (om det nu spelar någon roll).

Vad kan jag göra?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

pentsium
0

Prova att tömma kakburken, så att du kan fylla på nya. Bäst före datumet har nog gått ut på de gamla

Anna
0

Provade tömma allting som gick och nu sparar webbläsaren lösenorden i själva lösenordsrutan, även användarnamn och sådant, men jag måste trycka på "logga in" varje gång. Jag hålls alltså inte inloggad som jag brukade här på iFokus.

Temat på bilddagboken sparas fortfarande ej.

annaattlid.se

Bogey
0

Kolla dina "kakburksinställningar" under Redigera->Inställningar-> Sekretess

Du kan också kolla inställningarna för hur Firefox hanterar lösenord under Redigera->inställningar->Säkerhet

I båda fallen så klicka även på "Undantag" för att se om du råkat få in nått oöskat sådant. Du kan också välja att visa alla kakorna så du ser vad det är du fått ner.

Anna
0

Det är ikryssat att den ska spara kakor, finns inga undantag listade.

Ikryssat även att den ska spara lösenord, inga undantag där heller…

annaattlid.se