Strul med Internet explorer.
Har internet explorer tror det är sjuan.
Men Internet körs för tilfället med tilägg aktiverade.
Hur läser man detta har även problem med ladda ned flashplayer 10.
Så här står det nä rjag startar internet har svårt få fram startsidan som jag hade länk till förut.
Internet alternativen går ej att verkställa som förr under verktyg.=) Internet alternativ.
Kommer till denna sida hela tiden när jag går ut
på internet.
Microsoft outlooken försvann med när allt sket sig i veckan.
Fick in 8an explorer av ngt misstag men har tatt brot den nu .
Denna kommer upp när jag går ut på internet eplorer.
Internet Explorer körs för tillfället utan tillägg
Alla tillägg i Internet Explorer, som ActiveX-kontroller eller verktygsfält, har inaktiverats. Vissa webbsidor kanske inte visas korrekt.
Klicka på knappen Startsida om du vill gå till din startsida.
Starta om Internet Explorer om du vill använda tillägg när du läser webbsidor.
Sök efter de senaste uppdateringarna.
Hur påverkar webbläsarens tillägg mitt surfande?
Kan då kanske bespara dig åtskilliga timmars felsökning och testning, som jag fick göra, med att säga hur jag till slut löste problemet.
Problemet uppstod troligen pga av att du avinstallerade IE8.
Jag markerade "inaktivera" på vartenda tillägg och stängde ner IE7. Startade om IE7 och valde "aktivera" på varje. Sen fungerade i alla fall mitt igen.
Vore det inte för att man måste ha Internet Explorer för vissa web-sidor att fungera, så skulle jag helt skrota IE och bra använda Firefox för egen del.
#1: Bara av ren nyfikenhet, eftersom jag inte själv sett en sådan sida på flera år: Kan du nämna ett exempel på en sida som är så gravt felgjord att den bara fungerar med Internet Explorer? Vill testa och se vad som händer…
Bifoga gärna en bild på hur den ska se ut också, för jag kan inte testa det själv eftersom jag inte har Internet Explorer.
#2 Håller med dej, obegripligt att det ska vara så!
Men det går inte att se bredbandsfilm på Cdon.se med Firefox. Inte heller hyra film på bl.a Film2home.se
Även, i MSN finns en snabbväg till mailen uppe i vänstra hörnet (ett kuvert) och klickar man på den så öppnas IE, även fast man har FF som standard och redan igång.
Så har man IE avinstallerad vet inte MSN vart den ska öppnas i för program när man klickar på "kuvertet", och man måste gå in via FF och vidare den vägen.
Skaffa tillägget IE Tab till Firefox så funkar det.

Hjorton sylt om du har msn kan du väl lägga till mig så kan du hjälpa mig har ej tid just nu. Skall på träning med sonen.
Sen gymma lite.
Hajjar ej riktigt hur du menar noll koll på datans "tekninska värld"
Har provat en hel del igår tills jag sket i det .
#5 Har redan testat tillägget (glömde nämna det), men det fungerar tyvärr inte.
#6 Kan tyvärr inte förklara mer närmre i hur jag gjorde än så, hade som sagt många timmars testade före det gick. Det går att läsa en del om tillägg på Microsofts hjälpsidor, även kanske kontakta deras support. Man kan även chatta live med dom på den sidan. Hoppas du får det att funka!
För min del spelar det ingen roll, det är bara att köra igång IE när det behövs, inte värre än så.