Hjälp, angående ljud på data
Hejsan, jag har ett iriterande problem på min data.
Ljudet bara försvinner utan att man har gjort eller rört någoting på datan, väldigt väldigt jobbigt, och jag måste starta om datorn för att ljudet ska funka igen, men sen efter ett litet tag så försvinner det igen.
Det har inte vart så här jämt, utan det bärjade bara förut, sen helt plötsligt slutade det att krångla nåra månader, men idag kom dert tebax, skit drygt :(
är det någon som kan hjälpa mig ? :) evig tacksam för svar!

Glapp, dubbla ljudkort, virus… kan vara vad som helst i princip, ge oss lite mer info om vad det e för nån dator, operativsystem mm.
Förmodligen något man måste felsöka sig till på plats. Känner du någon som kan något och som bor i närheten samt som är hjälpsam? Bjud vederbörande på lite fika så kanske det ordnar sig till slut…

För som sagt så kan det nog vara i stort sett vad som helst. Är det inget enkelt fel krävs det som sagt förmodligen att man är på plats där datron befinner sig och rotar både invärtes hårdvarumässigt och mjukvarumässigt.
Spontant låter det som hårdvarufel, glapp någonstans. Just i det ögonblick när ljudet försvinner, hur låter det då? Blir det bara tyst eller knastrar det till samtidigt? Försvinner ljudet i båda/alla kanalerna samtidigt?
Och om det är mjukvarufel kan det vara intressant att veta vilket operativsystem du har. Annars kan det bli lite komiskt när någon ber dig att titta i den och den menyn efter det och det, och så heter dina menyer något helt annat…
Vilket program kör du när ljudet försvinner? Fungerar det med något annat program i så fall? Exempelvis om ljudet plötsligt inte fungerar när du tittar på något på YouTube i exempelvis Firefox, fungerar då ljudet om du istället startar en mediaspelare, exempelvis VLC eller någon av de väldigt många andra som finns, och kör en ljud- eller videofil?
Som du ser, många frågor hopar sig, och detta var bara de som jag råkade komma på just för stunden.
Ju mer information desto bättre, men jag befarar att det kan bli svårt att lösa här. Dock är det kul att ha fel ibland.