Felsäkert läge - musfunktion
Jag har provat att starta datorn i felsäkert läge och kommer till fönstret då jag ska välja användare/logga in. I det läget fungerar dock inte musen (trådlös) så jag kommer inte vidare.
Något tips?
Kan du inte logga in med tangentbordet enbart? Tab och enter.

Tab och piltangenter ska funka, kanske enklast att trycka tab upprepade gånger för att växla mellan knapparna i dialogerna.
#1 och #2 Tack - ska testa!

ctrl + shift + numlock gör så att du kan använda numpaden för att styda musen om du inte vill tabba runt. mellanslag kryssar i rutor och du kör alt+tab för att växla mellan fönster.
Fungerade tyärr inte. Även tangentbordet är trådlöst. Kan det vara det som spökar?

Det kan det absolut. Drivrutinen för det trådlösa laddas inte i felsäkert läge. Om du har ett tangentbord som är kopplat direkt ska det gå bättre, eventuellt också en mus via PS2-porten. En del datorer kan ta även USB-anslutna möss och tangentbord.

Jag har samma problem med min PC. Varje gång jag startar om datorn funkar inte tangentbordet. Det jag brukar göra är bara att rycka ur det ur USBn och sätta in det igen så funkar det.
Felet för mig upp kommer endast vid omstart inte då jag sätter datorn i viloläge.
Tror det har med USB portarna att göra där tangentbord och mus bör ligga på de tidigaste USB portarna för att funka bra.
Jag provade med en USB-mus och det fungerade. Så fort jag kommit in i Windows fungerade ordinarie tangentbord och mus.