Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 3024 ggr
Oskar
0

Kopiera skyddade DVD-filmer

Hej!

Finns det något bra program för att kopiera DVD-filmer? Dvs som klarar av det kopieringsskydd som ofta finns på köpta filmer. Och gärna ett enkelt program, behöver inte avancerade funktioner för att konvertera till andra format och liknande.

mvh
Oskar

Krycke
0

videohelp.com

är en bra sida med information om mycket, du bör kolla under "DVD Backup" för din fråga, där finns det guider och förslag på program att använda.

Oskar
0

Tackar!

Kaj
0

Tidigare fanns DVDShrink men deras sida är nedlagd nu. Men jag är säker på att du kan hitta programmet via olika fildelningsnätverk. Vet att det funkar utan problem med Windows XP men har för mig att Vista kan bli problem (men inte säker där).
Du kan välja att rippa hela DVDn (även kopieringsskyddade), ebart ta ut vissa delar (typ ta bort menyer och annat), få med dig alla eller enbart de textningar och ljudspår som du vill ha.
Beroende på vad du väljer att rippa så krymper den utfilen så den passar till en vanligt DVD (4,7 Gig) eller DVD-Dual (9 Gig)

PS. Det finns en version av DVDShrink ute på nätet som man tar betalt för. Den skall man passa sig för. Det är en RIP av gratis versionen av DVDShrink och ger inga nya funktioner od. Det är en ren piratkopia som någon packeterat och tar betalt för.
Sök hellre i ett fildelningsnätverk och hämta hem gratisversionen.

AndreasS
0

Här kan man hämta DVDShrink, vet inte om det är någon ny eller gammal version.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

guraknugen
0

Jag har för mig att Nero kunde kopiera skivor ”grop för grop” så att säga, alltså en exakt kopia av originalet. Men det kanske är något jag bara fått för mig…

Vissa skivor har ju avsiktligt inlagda fel på skivorna, som måste finnas där för att skivan ska fungera korrekt. Dessa fel korrigeras av de flesta kopieringsprogram, och då funkar alltså inte kopiorna. Om jag inte minns fel kunde man stänga av den korrigeringen i Nero genom att boka ur en kryssruta någonstans. Men jag har inte provat det själv, för när jag hade Nero hade jag ingen DVD-brännare, bara ett gäng CD-brännare.

Kaj
0

#4 det är den senaste versionen du länkat till. Det sker ingen utveckling av DVDShrink längre men den skall som sagt fungera fortfarande (på XP vet jag att den funkar men osäker hur den funkar på Vista)