Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 875 ggr
Tom
2009-04-02 03:23
0

Direct push?

Hur fungerar direct push? 

Är man uppkopplad hela tiden med mobilen eller är det någonting som triggar varje gång det sker en förändring?

Tom

johan
2009-04-02 09:40
0

Du är uppkopplad hela tiden och när det händer något på servern skickar Exchange en signal till mobilen att det finns något att hämta.

Jag har för mig att Direct Push använder mindre datatrafik jämfört med att ha telefonen inställd på att synka var 5:e, 10:e eller 15:e minut t ex, men mer trafik jämfört med att synka någon gång per dygn.

Det hänger även lite på hur mycket mail du får.

Oavsett vilken modell du kör skulle jag inte göra det utan en bra trafikabonnemang.

Mvh // Johan

Tom
2009-04-02 19:53
0

Tack!

Jag synkar bara min Windows Mobile kalender med googles kalender så det blir nog inte någon jättetrafik (tror jag). Men det jag märkte var att batteriet tog slut snabbare när jag hade det igång. Kan det stämma?

/ Tom

johan
2009-04-02 21:02
0

På Nokian jag hade var det omöjligt att köra Direct Push av just den anledningen. På min Windows Mobile-telefon tycker jag inte skillnaden varit lika stor.

Men behöver du verkligen realtidssynk om det bara är kalendern? Den uppdateras väl inte så ofta. Räcker det inte med att synka en gång per dygn?

Mvh // Johan

Tom
2009-04-02 22:09
0

Jo visst räcker det med att synka en eller några gånger per dygn men jag var inte medveten om batteriproblemet när jag satte igång funktionen. Nu är det ändrat till fyra gånger per dygn (vilket troligen är tre gånger i onödan :-)

Tack för hjälpen!

Tom