Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 938 ggr
ArleMonster
0

Strömförsörjning till högtalare

Tjena.
Jag har ett 2.1 ljudsystem till min dator, nu är det så att strömförsörjningen börjar strejka. Kan man fixa det på något sätt, eller det är bara att köpa nytt?

När jag menar strömförsörjningen så menar jag den som man stänger av och på, höjer volymen och basreglage med.

guraknugen
0

Är inte den inbyggd i ena högtalaren?

pentsium
0

Finns hur många 2.1 ljudsystem som helst, du får ge oss en bild eller modellnamn så man kan se hur det ser ut.

ArleMonster
0

Modellen är den HÄR..

Inkanyezi
0

Nja, strömförsörjningen till Creative brukar vara bara en transformator på sladden, och den kan praktiskt taget inte gå sönder alls.. Den lilla dosan med volym- och baskontroll är en fjärrkontroll, och den lär gå att få tag på som reservdel. Den är också ganska lätt att laga om det inte är något knepigare fel än en ledning som har gått av eller dylikt. Det kan vara lite svårt att hitta precis samma potentiometer om den är trasig, men man kan ofta rensa motståndsbanorna i potentiometrarna genom att dra fram och tillbaka på ratten många gånger.

Om den inte slår på strömmen är det troligen en av ledningarna som är av. Om det är själva strömbrytaren, kan man helt enkelt kortsluta den och låta den vara inkopplad ständigt.

Så med händighet och lite kunskap om hur såna grejer funkar kan felet troligen fixas.

ArleMonster
0

Men vad kan det vara då som gör att volymen höjs och sänks automatiskt hela tiden?

pentsium
0

Har du provat att köra högtalarna med tex en mp3spelare, det kan ju vara datorn som höjer och sänker volymen.

ArleMonster
0

Nej, det är högtalarna som är problemet..

Har provat att koppla in till en annan dator och till en mp3 spelare, men samma problem inträffar.

pentsium
0

Ring till Creative så kan de nog hjäla dig med problemet.