Skanner-fråga
Jag har en Canon CanoSCan LIDE 200När jag trycker på knappen "scan" vill jag att den direkt ska börja skanna bilder. I stället öppnar den bifogad dialog så att jag måste välja om jag vill öppna skannerprogrammet eller Photoshop.
Hur gör jag för att slippa frågan så att den öppnar skannerprogrammet direkt? Jag har Windows Vista.
Det brukar finnas en ruta att bocka i som säger "Använd alltid denna åtgärd" eller liknande. Kan du se något under scannerns Inställningar? Kanske finns den att välja om du högerklickar på MP Navigator?
Nej, jag har tyvärr inte hittat någon sån. Högerklickar jag händer ingenting.
Jag har också detta vanskapta program som följde med scannern. Blir ilsk varenda gång för att det beter sig så korkat.
Massor av dumheter… Ett exempel: Presto! Page Manager som också installerades har en "stämpel" som man kan stämpla COPY + datum med. Jag har hittills inte lyckats ändra datumformat till något vettigt trots en hel del letande. 2009-04-06 skrivs "4/6/2009" Idén är bra, men sällsynt korkat utförd…
Någon som har tips om ett vettigt scannerprogram som funkar ihop med Canon scannern?
Bara en tanke. Vad händer om man avinstallerar allt och bara använder Plug-and-Play (via USB'n) och inte använder cd-skivan som följer med, där Presto! Page Manger finns på?
#4: Jag har inte installerat Presto. Bara drivrutinen och MP Navigator EX, som väl används för att styra funktionen av de fyra knapparna på skannern. Det jag önskar är att skannern börjar skanna direkt när jag trycker på knappen för det.
Har också haft en Cannon Scanner för många år sen,,,,fick en svart linje i alla ark som scannades/kopierades,, har sökt som en galning efter en lösning, till slut gav jag upp och köpte mig en annan scanner. Och den är utan en svart rand hehe 

Jag kör VueScan parallellt med den ordinarie EPSON-programvaran. Bl.a. för att slippa använda de medföljande negativhållarna.
VueScan fungerar till de flesta scanners och är inte alltför dyrt!