Datorn iFokus

Datorn

Etikettfildelning
Läst 2081 ggr
emmaa
0

Torrent trackers?

Någon som vet någon bra torrenttracker som känner för att dela med sig av lite länkar?

/Emma

pentsium
0

www.thepiratebay.org

www.isohunt.com

www.mininova.org

det e dom som jag använder… 

och här har du en massa länkar till allt möjligt inom fildelning

http://www.piratbyran.org/?view=links

Zpookey
0

Vet inte om det är helt ok att länka till feldelnings-sidor…det är ju inte helt lagligt….

emmaa
0

#2 det kanske du har rätt i. jag ber om ursäkt och ni får radera tråden om ni tycker den var olämplig :)

Zpookey
0

Mig spelar det ingen roll…vet bara inte vad reglerna här inne säger om det….överlåter det åt hövdingen :)

xarfez
0

Ärligt talat, finns det ens en moderator här?

Jag har sett mkt skit senaste tiden i vissa trådar så jag är väldigt skeptisk.

Men det är skönt med ett laglöst forum ;)

modmaker
0

Allvarligt, finns det någon här som inte tidigare hört talas om Piratbukten? Upp med en näve i så fall.

Efter alla skriverier i media? Dessutom är det ju ingen som lyckats komma fram till om dom sysslar med något olagligt, iallafall inte än och definitivt inte när det gäller att publicera torrenter.

tillalex
0

Precis, det är ju inte fildelning och torrents som är olagliga.

johan
0

Jodå, moderatorn är här. :)

Men jag ser inget olagligt eller omoraliskt i att prata om eller länka till sidor som Pirate Bay. Om någon vill använda tjänsten och därmed eventuellt bryta mot lagen är det upp till dennes samvete.

#5: Vad tänker du på för trådar med "mycket skit" i? Det enda jag kan tänka mig att du syftar på är de sedan många dagar borttagna trådarna om Enrik och hans diverse alias. Han är bara ute efter att förstöra alla forum på Internet, så det är knappast honom man skulle tycka synd om. Enda anledningen till att flera av hans inlägg fått ligga kvar för var för att dom till en början verkade innehålla uppriktiga frågor som förtjänade riktiga svar.

// Johan

Mvh // Johan

xarfez
0

#8 okej så det är där du gömmer dig ;).

Ni moderatorer borde ha en iFokus ikon ;P

Zpookey
0

Fast vi kanske skulle behållt Enrik för hans bra förklaringar och kanske gett oss lite tips om var man tankar fett till fugan och barnen som dock inte får surfa när han ska skarva ett par km telekabel kors och tvärs i sitt hur för att till sist låta alla sladdarna gå in i splittern…som sitter i sista jacket på vinden där det knyts samman med 220volt och en handslipa kam….därifrån går allt trådlöst ner i akvariet där han har en elektrisk ål för att förstärka signalen lite…….precis som det stod i en bruksanvisning han hittade i en affär som heter "andra sidan graven och andra vooddoo-trix". Där köpte han även boken "Bli intressant på krogen med dessa högintelligenta problem." Köp 2 betala för 3.

AktieTrader
0

LOL

MeMyselfandI
0
Kaj
0

Ser heller inga problem att ge tips om torrenter eller andra fildelningsprogram. iFokus tar ingen ställning och vill man sedan använda det är det ju upp till var och en.

Problem blir det däremot om vi själva lägger ut torrent länkar här. Dvs länkar direkt till själva torrentfilen. Men att dela ut länkar till siter som i sin tur länkar till torrentfiler ser jag som OK.

pentsium
0

#13 det beror ju helt på vad torrent-filen länkar till, om det inte är upphovsrättsskyddat så är det ju okej, om man tex lägger upp ett rar-arkiv med ett gäng bilder som man har tagit själv och vill dela med sig av :)

Kaj
0

#14 helt klart. Är det lagligt material så är det ju OK

Citron
0

Glöm inte att också teckna en försäkring hos Delaut.se. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

emmaa
0

#16 Har funderat över det ett tag. Jäkligt smart om man en dag skulle åka dit, 100 spänn om året eller va de va är ju inte alltför dyrt heller :)