Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2204 ggr
bjorsa
0

inget ljud i mediaplayer

Det händer ganska ofta för mig att jag inte får ljud i windows mediaplayer trots att jag har nr 10 tex denna länken blir ljudlös

http://streamsync.qbrick.com/04727/20061108/3_paul_van_eeden/3_paul_van_eeden.asx

Hur gör man för att få ljudcodec och videocodec att fungera i alla videospelarna att fungera dvs vart skall man lägga codec och vart finns det codec som tar allt ?

Det är inte bara windows mediaplayer som inte alltid spelar upp ljudet utan även när man tittar på en film på tex yortube eller likn så kan den ena filmen fungera med kljud medans nästa bli ljudlös .

mvh/bjorsa

Citron
0

Jag använder ACE Mega codec pack, det fungerar kanon men är kanske en aning avancerad. På undertexter.se finns dock en codec som är snabb att installera och enkel att använda. :-)

Längst upp på denna sida Länk, hittar du en codec pack vid namn CCCP. Den tycker jag du ska använda. :-)

Till youtube ska du inte behöva en codec för att få bild eller ljud. Youtube använder sig väl av flash? Rätta mig om jag har fel, men Flash är väl med en enkel förklaring, en rörlig bild likt .gif formaten? :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

bjorsa
0

Jag har redan cccp installerat men hur vet jag att tex windows mediaplayer har tillgång till den?

Nu gjorde jag istället att jag avbockade alla mediafiler i windows mediaplayer och sedan starde jag länken och valde sedan att öppna den i VLC och då fungerade ljudet så jag satte den som mediaplayer istället .

Tycker de ofta som windows mediaplayer vlc zplayer divxplayer osv inte klarar av att spela upp vad den andra klarar av att spela upp i frågan om videofiler det var därför jag tänkte att man skulle ha ett codepack som alla spelarna hade tillgång till men såklart då behövde man ju bara en men knöligt är de när dom helt plötsligt inte vill spela upp filer dom tidigare har spelat .

mvh/bjorsa

Citron
0

Jag använder inte Media Player själv, så jag har ingen aning.

Gspot är ett program som kollar villken codec du behöver för att se en komprimerad film.

Annars använder jag BSPlayer som video-uppspelare och alla filmer fungerar kanon. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

bjorsa
0

#Citron jag har Gspot men tack för länken i alla fall däremot har jag inte bsplayer så den tog jag hem skall testa den senare .

mvh/bjorsa

Citron
0

Har man en snabb dator kan man använda en häftig funktion i BSPlayer. Om du högerklickar på bildrutan och väljer "Show in desktop", så kommer filmen lägga sig som en bakgrundsfilm istället för bakgrundsbild på skrivbordet. Det tar dock mycket arbetsminne. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Zpookey
0

Samma funktion finns i VLC….rätt coolt men jobbigt med en massa ikoner ivägen.

Citron
0

Jo, det är klart. Men det är shysst att ha en playlist med musikvideos och köra dom som skrivbordsunderlägg. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson