Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 525 ggr
Hjortronsylt
2009-04-21 15:33
0

Bryta väntläget

Har en fråga. Säkert är den hur dum-enkel som helst men jag hittar inte lösningen.

När man har sin laptop igång och slår igen locket, så försätts datorn i något slags väntläge.

Vad jag vet ska det bara vara att öppna locket och - vad? Hur kommer man tillbaka från väntläget?

Har testat att trycka på både Esc och Fn + F5 och Fn + F6 och Fn + F4 men inget händer, skärmen förblir svart. Så enda sättet är att bryta allt och stänga av den för att starta om den.

Mycket glad för hjälp!

guraknugen
2009-04-21 23:51
0

Ingen aning eftersom jag inte har Windows, men på mina maskiner trycker jag bara Enter. Kanske inte fungerar på din burk, men det skadar inte att testa.

Annars kanske Power On-knappen funkar? Eller stänger den bara av datorn då?

AnnaS
2009-04-22 00:21
0

Du kan ändra hur datorn ska bete sig när du stänger locket också i energialternativ i kontrollpanelen så slipper du vänteläget.

Hjortronsylt
2009-04-22 11:48
0

Det löste sej, tack båda två. Tipset om Energispararalternativet på min ACER fick bli genom Acer's speciella ePower Management settings, och där ändra. Nu går det att stänga och öppna locket utan att något stängs av. Glad

guraknugen
2009-04-22 21:10
0

Okej, då missuppfattade jag din fråga. Trodde du ville veta hur man får igång datorn från vänteläge, inte hindra den att gå i vänteläge när man stänger locket.

Jaja, där ser man hur lätt det är att missuppfatta. Bra att det löste sig i alla fall.