USB minne krånglar... vad göra?
Jaha.. lånat usb och 53gb till som ska föras över..
Vad gör jag? Det säger till bägge datorerna att det är fullt, trots att när jag går in på det så finns det drygt 7gb kvar i ledigt minne.
Jag använda mata ut på macen och säker borttagning på PCn.. fast vet inte om usb minnet fattade att det var utmatat på macen.
Finns det något att göra? Känner inte direkt för att köpa nytt usb mine till personen jag lånade det av, så jag vill ju gärna att nån säger ''tryckk ctrl+blabla så funkar det'' eller nåt.. :3
Det är ett sånt enkelt ett man bara sticker in. Inga knappar eller nåt.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

formattera om det till ntfs, fat32 klarar inte av filer som är större än 4gb
Prova att ta bort alla partitioner på den helt. Sen skapar du en ny som du formaterar. Är det inget hårdvarufel på USB-minnet ska det fungera sen.
Partitioner?
Nu finns bara systemfilerna (skrivskyddade + dolda) på den. Hur formatterar jag? (på mac? Kan göra det på PC om det inte går på mac men den är seg, kass och dum.. :P)
Har aldrig ägt ett usb minne själv, bara kameraminnen och mp3 spelare som formateras på själva grejjen själv..
Sitter vid en Linux-datorn just nu och har det inte i huvudet hur man gör på en WinXP-dator, men här finns beskrivningar på borttagning och skapande av partitioner
..jag fattar inte.. hur formatterar jag om den lilla j*** på en mac?
eller PC för all del, men helst inte PC då min PC står med det mesta i graven redan..
Ok.. problemet löst :) Jag googlade ''formattera USB''.. och det räckte tydligen att jag tömde papperskorgen.. skumt. :)
#6 Ingen aning, du får hoppas en mac-inist dyker upp som kan hjälpa dig eller så Googla. Infon om XP ovan hittade jag via Google.
Här är det tyvärr nattinatt, over and out.
Tack för hjälpen! :)

I UNIX-liknande system, som Linux och MacIntosh, har varje enhet sin egen papperskorg. Det betyder att när man "raderar" en fil på mediet, så tas den inte bort, utan den läggs i mediets papperskorg, en mapp på enheten.
Om man vill ta bort filer permanent ifrån mediet när man raderar ska man hålla in skift när man trycker på musknappen för att välja eller när man trycker på Delete. Då läggs filen inte i papperskorgen, utan den tas bort, så att man får tillbaka utrymmet på mediet och kan använda det för andra filer.
Ah, ok.. låter skumt :P
men det funkade att tömma den vanliga papperskorgen iaf :)
#10: Det där med en papperskorg för varje medium är säkert en bra idé, men själv önskar jag att man kunde välja någonstans att det eller det mediet inte ska ha en papperskorg, men det kan man tydligen inte. Man kan tydligen bara välja rent generellt där för alla medier på en gång.