Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1892 ggr
Soffi
0

Sony Vaio Motion Eye

Skulle behöva lite hjälp.

Har en Sony Vaio VGN-FW21E laptop som jag trivs jätte bra med. Har ett problem. Webcamen som är inbyggd vill inte fungera. Vägrar att fungera till msn eller andra program. Det är en inbyggd motion eye och jag har försökt mig på det mesta men jag klarar det inte. Speciellt inte då jag är rätt dålig på datatermer, och alla data termer står dessutom på engelska om just det här problemet.

Om någon har någon ide om vad som behövs göras, eller var jag kan hitta drivrutiner (om det nu är det som behövs) så får ni gärna försöka hjälpa mig!

Tack /Sofie

dijete
0

Hade du Windows Vista på datorn från början men bytte till XP eller så var det XP så har butiken installerat fel, Kameran kanske bara funkar med Vista. Enda lösningen= Installera Vista eller felsök den ;)

Soffi
0

Jag har Vista och datorn är bara 4 månader gammal så Vista kom med datorn. Det konstiga är att camen har fungerat förut. Vet inte om den la av när jag uppgraderade msn, men efter en del google efterforskningar så verkar inte jag vara den enda med problemet..

dijete
0

Du kan alltid ringa butiken där du köpte den så dom får kolla på den, För garantin gäller garanterat fortfarande!:) Och då blir det också gratis..