Datorn iFokus

Datorn

Etikett: övrigt
Läst 1012 ggr
Pony
0

Trasig Acer Aspire 7720z, HJÄLP!

I förrgår satt jag som vanligt och googlade på meningslösa saker, helt problemfritt när det kom upp en ruta där det stod att internet hade stött på problem och datorn sökte efter en lösning.
Men så släcktes allt ner och skärmen blev blå med vit text, och det enda jag hann läsa var ngt om att datorn räknade minne för datorkrasch eller ngt liknande. Sen blev den bara svart, och nu går den inte ens igång.
Alltså, det går att trycka igång datorn, men den slutar jobba efter bara ngn sekund och skärmen visar ingenting. Datorn är bara lite över ett år gammal (men självklart har ju garatin gått ut..).
Vad kan det vara som har hänt med min stackars dator? :o(

Tacksam för svar då jag inte har ngn aning om vad jag ska göra!

isabelle_
0

En Trojan kanske? Kontakta någon du känner som arbetar med datorer tex en Programmerare, I värsta fall kommer aldrig datan funka igen, Det hände min kompis. Men annars är det bara att ominstallera Windows.. Men prata med en väldigt datakunnig som sagt.

Hjortronsylt
0

Har du ringt till Acer's egen support?  Har mycket bra erfarenhet av dom, fick hjälp direkt när vi ringde med en fråga (har också Acer).

Dragonrebell
0

Moderkortet kanske? Slutet stämmer inte med vad jag råkade ut för…med bluscreenen…men sedan knattrade burken till vid uppstart…men inget mer hände. Nu har jag visserligen en stationär dator..men symtomen kanske är detsamma? En tanke bara. Hoppas att det löser sig för dig.