Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2588 ggr
Hjortronsylt
0

Windows 7 på svenska?

Testade tidigare att ladda hem engelska beta-versionen av Windows 7, men då vi har svenska versionen av XP så fick vi beskedet att det inte gick att slutföra installationen eftersom det inte var samma språk.

XP måste alltså vara på engelska för att man ska kunna ladda hem Windows 7, vilket då säkert även gäller RC versionen som släpps imorgon.

Stämmer det verkligen eller har jag missat något?

[Tan-chan]
0

Så det går inte att köra RC versionen om man inte har engelskt XP? Värdelöst ju. Jag som gärna hade velat testa W7 på den andra datorn för att se om det stämmer att den är mycket bättre än Vista, så man vet om man ska våga skaffa sig den efter att den fullständiga versionen släpps.

johan
0

Så är det nog om man försöker uppgradera XP till Windows 7, men om man gör en ren installation spelar det ingen roll. Men tänk då på att backa upp alla viktiga filer som bilder, dokument, musik med mera.

Du kommer dessutom att behöva installera om alla program efter installationen.

Mvh // Johan

[Tan-chan]
0

#2: Jo, tack det vet jag för fick lära mig det där med att ha kopior på en extern hårddisk på det hårda sättet. Skäms

Men det är ju bara det att man inte orkar installera om alla program och det igen. Men man får väl ta sig tid att göra det, för bättre att testa Beta-versionen nu än att lägga ut pengar på ett operativsystem som man sedan kanske inte är nöjd med. Tilltron till Microsoft vacklar ju nu i och med floppen med Vista.

Tacka vet jag gamla goda XP som man kan gå tillbaka till om W7 är en flopp med.

Kaj
0

Windows 7 RC1 kommer inte initialt att finnas för svenska. Endast ett par språk (de vanligaste) finns med till och börja med

Här kommer info direkt från Microsoft.

Fom den 30:e April kan MSDN och TechNet användare ladda hem Windows 7 RC från nätet (MSDN subscribers  och  TechNet Plus subscribers).

Den 5 Maj kommer även allmänheten att kunna ladda hem Windows 7 RC från http://www.microsoft.com/windows7.

Microsoft 7 RC kommer att vara tillgänglig tom den 30 Juni för nedladdning, kostnadsfritt och utan begränsning för antalet användare eller antalet produktnycklar.

Nya Windows7 Release Candidate går att nyttja ett helt år med full funktionalitet.

Jag rekommenderar även att du läser nedanstående som kan vara av intresse - ifall att ni har haft Windows 7 beta installerat på ngn dator, alternativt planerar att uppgradera från Vista:

IMPORTANT: If you are running Windows 7 Beta you'll need to back up your data (preferably on an external device) and then do a clean install of the Windows 7 Release Candidate. After installing Windows 7, you will need to reinstall applications and restore your files. If you need help with the installation process, please see the Installation Instructions.

If you're running Windows Vista, you can install Window 7 RC without having to back up and reinstall your programs and data. But to be on the safe side, please do backup your data before you start.

Please note: All users of the Windows 7 Release Candidate (including Windows Vista users who have upgraded to the Release Candidate) must do a clean installation of Windows 7 RTM. Please keep this is mind as you consider downloading the Release Candidate as opposed to waiting for the general availability release

estetia
0

Laddade hem och nstallerade Windows 7 RC i går. Den kunde ej uppdatera Windows XP utan krävde ren installation!

Installerade den på drygt fyra år gammal bärbar dator. Verkar fungera hur bra som helst. Den blev snabb som bara den men det brukar det ju bli när man installerar rent.

Systemkrav:

A PC with these minimum recommended specifications:
1 GHz 32-bit or 64-bit processor or higher
- 1 GB of system memory or more
- 16 GB of available disk space
- Support for DirectX 9 graphics with 128 MB memory (to enable the Aero theme)
- DVD-R/W Drive
Please note these specifications could change. And, some product features of Windows 7, such as the ability to watch and record live TV or navigation through the use of "touch," may require advanced or additional hardware.