Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 751 ggr
UlrikaD
0

konstigt beteende

Min dator har de senaste dagarna betett sig väldigt underligt. Om jag går in på annons-sidor tex får jag inte upp några bilder. Om jag ska öppna nya fönster blir fönstret helt svart och jag kommer inte in. Har jag många fönster öppna så står det helt plötsligt runtime error och hälften stängs ner. Har virus-skydd och har gjort extra virus-sökningar men den säger att allt är klart. Har defragmenterat och städat hårddisken men det är likadant. Datorn är ca 6 månader gammal.

Vore supertacksam för hjälp innan jag kastar ut den genom fönstret.

isabelle_
0

Att den blockerar kanske? Kolla din Brandvägg! Testa att stäng av den en gång..

guraknugen
0

#0: Om datorn är 6 månader gammal lämnar man lämpligen in den för åtgärd som då går på garantin. Om man inte gjort något som gör att garantin inte gäller, alltså.

Annan man lämnar in den kan man ju alltid göra en koll om det finns virus eller annan obehörig skit i datorn. Finns högvis med program för detta, bara att googla.

UlrikaD
0

Jag har Norton. Har gjort hur mycket extrakollar som helst, men den säger att ingenting finns. Undrade mest om det fanns någonting lätt man kunde göra hemma. Är totalt handikappad utan min dator och lämnar jag tillbaka den vete fasen när jag får hem den igen. Dessutom är de ju ganska käcka med att säga att vissa saker inte går på fabriksgarantin osv.

guraknugen
0

#3: Att inte Norton hittar något skumt betyder inte att det inte finns något skumt. Kanske du skulle dubbelkolla med andra alternativ? Det finns ett gäng trådar om sådant här på forumet som man kan söka efter. Har själv ingen koll på sådant då jag inte använder det.

UlrikaD
0

Nej, jag har förstått att Norton inte hittar allt. Jag har dålig koll på andra alternativ, därav denna tråden. Vill inte ge mig in i någonting jag inte vet är säkert. Kanske gör saker och ting värre istället.