Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1110 ggr
Fisken33
0

Grafik hjälp.

Hej

Tänkte höra här om det är någon som vet vad som inte funkar med ett spel jag har installerat.

Sitter med en vista dator som gott och väll lever upp till dom rekomederade kraven på spelet, änndå härjar den om att drivrutinerna till grafikkortet är för gammla, vad är problemet undrar då jag?

pentsium
0

Det förenklar ju lite om man får reda på vad det e för spel och vad det e för någon dator.

Sedan så har du ju redan svaret: drivrutinerna till grafikkortet är för gamla. Ladda hem de senaste från tillverkarens hemsida och installera.

Fisken33
0

Jo det är klart att det är det.

Det är en Sony Vaio VGN-FZ25

Vista Home Premium 32bit

2x2 GHz Intel core 2 duo

1GB DDR2 RAM

Nvidia GeForce 8400M GT 383MB

Spelet är ett ganska gammalt så jag har ändrat kompatibiliteten till allt från 95-XP

Det är Medieval Lords och kräver som rekomederat krav:

Win 98-XP

Pentium 1,5 GHz

512 MB RAM

128 MB Grafik minne

Så jag tror inte att det kan vara att drivrutinerna är för gammla…eller?

Inkanyezi
0

Naturligtvis kan drivrutinerna vara för gamla. Drivrutinerna gäller ju operativsystemet som du kör, och det är ju ett helt annat. Det kan vara något strul med rutinerna som du har, och det kan finnas en ny och bättre grafikdrivare hos tillverkaren av kortet eller hos Microsoft.

Det kan naturligtvis också vara så att det är någon bugg i spelets program som gör att det kan se ut som om det är en felaktig drivrutin även om den väl uppfyller alla krav man kan ställa. I så fall är det ju bara att kvittera den där rutan och fortsätta köra.

pentsium
0

Uppdatera dina grafikdrivrutiner och kör spelet i kompatibilitetsläge för windows xp.

Fisken33
0

Har hittat den nyaste nu på Nvidias sida men den funkar bara i Windows 7 säger den, några andra verkar inte finns.

Tack för hjälpen i alla fall.

Fredrik