Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 880 ggr
Zabbio
0

Internet fungerar inte i Ubuntu? Hjälp?

Hej igen! Jag skrev en annan tråd och fick en del hjälp där, men nu har ett nytt problem uppkommit så jag tänkte att det är bättre att göra en ny tråd med en mer passande rubrik :)

Med hjälp från den förra tråden lyckades jag installera ubuntu på min gamla PC, men nu fungerar inte internet…

Jag har inte ersatt windows än utan bara testat från skiva..

Det verkar som att Ubuntu har letat efter modemet (har telia bredband)utan svar först,  men efter att modemet startats om så tror jag att det svarade.. Ubuntu fick åtminstonde en MAC adress - vilket den inte haft tidigare.

Några förslag på vad mer jag kan göra? :) Har satt firefox i online mode (stod på offline först) men det finns inget internet alls, ionen i övre högra hörnet envisas med att vara disconected oavsett vad jag provat.. har högerklickat men inte hittat något som kan hjälpa mig.

Jag är helt odugli på datorer, så om ni har hjälp att ge så skriv tydligt, steg för steg. :3

Det hittar inte mitt trådlöa tangentbord heller, men det är ett mindre prblem eftersom jag har ett annat tangentbord som fungerar..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
0

Moderator/sajtvärd får gärna ta bort denna, det blev visst två :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.