Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 694 ggr
[kloakmunk]
0

kan inte ladda upp mina bilder...

någon som vet varför jag inte får upp mina bilder här på iFokus. jag får upp en av 20 bilder i genomsnitt :(

någon som kan hjälpa???

guraknugen
0

Svårt att säga. Med så lite information kan det ju vara i princip vad som helst från att du inte startat datorn till att du har ett hittlls okänt virus…

Ge lite mer information så kanske det kan poppa upp ett och annat svar.

Exempelvis exakt vad händer när du försöker ladda upp en bild? Får du felmeddelande? Vilket? Vilken webbläsare använder du på vilket operativsystem? Och så vidare.

Att sitta och gissa vad som är fel känns ganska meningslöst.

Inkanyezi
0

Det kan ju hänga ihop med att förbindelsen är asymmetrisk, dvs att du inte har samma fart upp som ner på Internet, så att programmet tröttnar innan bilden har kommit fram. Om en del bilder lyckas men andra inte så är det det troligaste felet.

Det löser man genom att först krympa bilden till ett nätvänligt format, dvs liten storlek (ca 600x800 pixlar t.ex.) och krympt i jpeg.

[kloakmunk]
0

jag testade att minska bilden i kvalite i photoshop från en bild på 6.32mb till 1.26mb och till slut fick jag upp den bilden jag testat att få upp i en hel dag… Skrattande

händer det igen nu så ska jag testa storleken i pixlar me! Tungan ute

TACK SÅ MYCKET !!! =)Flört

jo som du nog förstår har jag iallafall på datorn. jag kör XP och har webbläsaren firefox, kollar ofta datorn efter virus.. andvänder Avast antivirus, samt CrapCleaner för att rensa då och då..

jag har mobilt bredband 7.2 mbit i sekunden men får ut ca 1,5 MAX som jag har kollat upp… ladda ut vet jag inte vad jag har men de e inte bra iallafall…

det som händer när jag laddar upp en bild är att det står att webbläsaren jobbar i ca 5 minuter då kommer ett fel medelande upp. ett försök igen medelande. ibland kommer någonform av felmedelande att det tagit för lång tid…..

ja det är vell allt.. men om det känns meningslöst att enns ge ett exempel så behöver du inte hjälpa till..!!! Obestämd

Inkanyezi
0

Du har fått svar. Det verkar ju hänga ihop med mängden data som du skickar upp. Om bilder är alldeles för stora så händer precis det där. Det har också betydelse hur många som är inne samtidigt, dels på iFokus, men också på den lina där du sitter, alltså från servern som du ansluter till. När det är mycket trafik så brukar en del av trafiken strypas, och när man då laddar upp något stort är det stor risk att man får "timeout". Men det är klokt att justera storleken, så att det inte blir större än vad som kommer att visas. Lagom storlek är ett par megapixel i jpeg, vilket ger filer som är mindre än en megabyte.

[kloakmunk]
0

jag tror inte att jag får timeout förutom någon gång ibland.. tror mer att det är som du säger servern…

tack för din hjälp =D …

guraknugen
0

#4: Jag tycker annars att 6,32 millibits låter otroligt lite… å andra sidan är 7,2 millibits per sekund otorligt långsamt så det kanske jämnar ut sig…

Jo, jag fattar att det var MB som avsågs och inte mb, men jag är ju en obotlig besserwisser så jag måste ju upprätthålla min image…

CoolTungan ute

Men ändå, 1 megabyte är ju åtta miljarder gånger mer än en 1 millibit, så skillnaden är ju inte betydelselös…

Å andra sidan säger folk kalorier när de menar kilokalorier och där är ju skillnaden tusen gånger och ingen säger ett skit om det, så det kanske jämnar ut sig…

SkrattandeFörvånad