Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 7353 ggr
Cavello
14

Problem att skicka utgående mail med Telias SMTP

Har nu haft problem med att skicka utgående mejl med Telias SMTP server sedan igår eftermiddags. Har provat att ändra inställningar men inget fungerar. 

Tacksam för snabb hjälp då jag behöver skicka iväg en del mejl! Kan dock använda mitt Gmailkonto (samma adress) men skulle även kunna vilja använda kontot som jag har i Windows Mail.

Hjortronsylt
0

Vad säger dom på Telias tekniska support om saken?

Det står på deras hemsida att dom håller på att ändra för säkrare e-posthantering. Har du gjort ändringarna?

pentsium
1

telia har ju för ny säker smtp nu, här kan du läsa hur du gör för att fixa nya inställningar

Cavello
0

Har ändrat till de nya inställningarna men inget fungerar. Har säkert suttit i flera timmar och försökt med deras olika SMTP servrar.

Kommer bara upp en ruta där jag ska skriva in mitt användarnamn och lösenord och när jag väl gör det kommer samma ruta upp igen trots att jag vet att jag har skrivit in exakt rätt.

guraknugen
0

Kan inte Telias kundsupport analysera sådant? Har inte Telia själv, men när jag har ringt till Bredbandsbolaget om att exempelvis bredbandsmodemet inte fungerat så har ju de kunnat se vad som händer hos mig och kunnat vidtaga åtgärder och så vidare. Antar att Telia kan göra något liknande.

Cavello
0

Nu har jag löst det, använder numera Gmails SMTP server istället för Telias. Tack för alla svar!

Zpookey
2

Surfar man genom telia så ska man använda mailout.telia.com och inget annat. Inga verifieringar eller ssl-portar ska användas utan det ska vara standard 110 för POP3 och 25 för SMTP.

Tillägg….telias mailout.telia.com kan inte användas om man inte har telia som internetleverantör och surfar genom ett teliakonto.

En del har kvar en gammal teliaadress men så har de bytt internetleverantör til t ex glocalnet….då ska glocalnets utgående epost-server användas för teliamailen om man vill kunna skicka mail.

pentsium
0

#6 Telia har ju precis gått över till SMTP över SSL port 465.

Src

gurin
0

Om du surfar via teliakonto men har annan e-postleverantör gäller nu

smtprelay1.telia.com som utgående server.

mvh/gurin