Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1676 ggr
beem
2009-05-28 22:25
0

IE 8 problem

Efter det att jag uppgraderat till IE 8 har jag ofta problem att öppna en del webplaster. Jag får ett felmeddelande

det gick inte att öppna webbplatsen åtgärden avbröts

Vad kan detta bero på och hur kan jag åtgärda ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Inkanyezi
2009-05-29 09:41
0

Förhoppningsvis har det inget med webbläsaren att göra, utan handlar om mer eller mindre tillfälliga avbrott som ibland förekommer på nätet.

Eftersom det inte finns något hinder för att ha fler webbläsare igång samtidigt, kan du prova om samma webbplats öppnar sig i exempelvis Firefox. Om FF kan öppna den men inte IE, då är det något knas med IE, men om den inte öppnas i någon av dem så ligger felet någon annanstans.

Det finns också en del inställningar för websäkerhet som kan ge det här resultatet om man via en länk försöker öppna en sida som är blockerad.

beem
2009-05-29 14:25
0

Det här problemet gäller sidor som jag besöker ofta (blogspot) . Har försökt komma in i flera dagar.

Jag tycker att problemet kom i och med att jag uppgraderade till IE 8. För att jämföra avinstallerade jag IE 8 (finns en särskild länk för det). Nu kör jag IE 7 utan problem på dessa sidor.

Fick tips om en sida ang. detta….verkar som det hängerihop med blogspot och IE.

http://knownissues.blogspot.com/

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Ijin
2009-06-01 16:45
0

Prova att byta webbläsare till Firefox eller någon annan och se om det är samma problem?