Diskutrymme 2
Ursäkta, är inget vidare på detta med datorer……..
Bad om hjälp och skulle gå in på WINDOWS/system32/
osv men förstår inte vilket jag får ta bort:
Firewall, sem, srt, WMI och WUPF. Får hela tiden ett
meddelande om att det är ont om diskutrymme.
Jag använder i princip bara Eeposten men har tömt
där så jag vet inte riktigt varför det ska vara ont om
diskutrymme. Ett stort tack i förhand !

Du ska helst inte röra någonting som ligger i WINDOWS/system32/
Allt som finns där tillhör systemet, om du inte själv har stoppat in några filer.
Använd Windows rutiner för att ta bort onödiga filer, och om du fortfarande har dåligt om plats, titta efter hur mycket som finns på hårddisken genom att välja "Den här datorn" och titta på egenskaperna för hårddisken. Om du har för mycket filer på den, typ bilder, musik, film, som du har samlat på dej, så flytta dom filerna till en extern hårddisk eller radera sånt som du inte vill spara.
Och om du har för liten hårddisk, så skaffa en till. Om det är en bärbar dator, en extern hårddisk, och ta bort jättefilerna från den interna. Om det är en stationär dator, sätt i en hårddisk till, men skaffa också en extern att göra backupp på.
Och rör ingenting i WINDOWS/system32/
Håller med #1. Aldrig fippla i systemmappar om man inte vet vad man håller på med. Större hårddisk, fler hårddiskar och så vidare, är det man har att välja på när diskutrymmet tryter.
Får ju ett meddelande om att diskutrymmet snart är slut i
PRESARIO. Kontrollerade i "dator" där detta var helt rött,
2.14 MB ledigt av 9.65 GB. (? ? ?). Tacksam för hjälp !

Ja, meddelandet betyder att du har fyllt hela hårddisken, och det är inte svårt när man bara har tio gigabyte, om man har lite filmer, musik och bilder på hårddisken.
Du har antagligen några filer som tar mycket plats, eller så har du installerat rätt många program. Du kan börja med att avinstallera program som du aldrig använder, det bör frigöra en del utrymme, sedan måste du nog göra det som föreslogs först, skaffa en ny hårddisk. Om det på grund av utrymmesbrist inte går att avinstallera program (jo, sånt kan faktiskt hända), så måste du först frigöra lite utrymme genom att ta bort några stora filer.
Dom enda filer som du ska ta bort är såna som du själv har lagt dit. Om du har bilder, film eller musik, så kan du ladda ner det till ett USB-minne om du har, eller en extern hårddisk. Ditt skivutrymme räcker inte till att bränna en CD, så du måste först frigöra ungefär en gigabyte innan du kan bränna till skivor. En gigabyte kan du utan vidare använda ett USB-minne till, det finns billiga på fyra gigabyte.
Tack för att ni vill hjälpa mig ! Problemet är att jag har inte lagt
någonting alls, varken filmer eller bilder. Jag är totalt oduglig på
datorer (jag är äldre och rullstolsbunden) så det är kanske bättre
att jag lämnar in datorn istället ? Gick nu in på "datorn" och Presario
och minnet var proppfullt. Där fanns användardator, recovery och
MediaIDbin. (Recoveryn kom till igår vid ett misslyckat försök med
Symantec att få fram ett viruspogram i min dator trots att jag har
betalat för 2 månader sedan.) Ska jag ge upp och försöka ordna
så att någon lämnar in datorn ? Ännu ett tack !