Bara sladd till billaddare?
Jag har en Kensington mojäng, sladd till datorn som sitter i bilen. Nu har själva delen som sitter i bilen gått sönder. Går det på något sätt att köpa BARA den delen, alltså sladd-delen som sitter mellan bilen och adaptorn?

Har du en bild så man ser hur den ser ut?

Det är den som är längst till höger, andra änden av sladden är den näst längst till höger.

Beror ju lite på hur den har gått sönder. Själva pluggen brukar finnas på bensinstationer eller andra ställen där elprylar till bilar finns. Kan du beskriva lite närmre hur den har gått sönder? Är den avklippt, eller är pluggen krossad, eller är det delen som stoppas in i konvertern?

Det är själva metallgrejen på toppen av delen som stoppas in i bilen som lossnat och försvunnit (eller, hmm, jag slängde den för jag trodde det var nån trasig leksak…).
#4: Kommer ihåg när jag jobbade på ett ställe som heter Kraftelektronik. För att prova viss elektrisk utrustning där innan leverans, tillverkades ett antal prylar för ändamålet. Det roliga där var att när någon städade vid något bord och hittade någon liten burk som vederbörande inte visste vad det var, utgick man alltid från att det inte var något viktigt och då kunde man slänga det… Vet inte hur många gånger jag fick återuppfinna hjulet på grund av att någon slängt den förra versionen…
Nåja, det var ju en trevlig anekdot, eller hur?
Är det bara något mekaniskt som pajat i den del du sätter i bilens uttag är det bara att köpa en ny kontakt och flytta kabeln till den nya kontakten. Det finns kontakter som man bara skrivar fast kabeln i så slipper man löda, för det har ju inte alla utrustning till…
Det är inte särskilt svårt, men växla inte kablarna bara! Den som var kopplad till toppen på den gamla kontakten ska vara kopplad till toppen på den nya också, givetvis. Annars kan det bli lite otrevligt när man provkör…