Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 840 ggr
Sessan1
2009-06-14 22:04
0

om virus och spionprogram...

ngn här som vet om ngt BRA spionprgram???

Får in en hel del mysko ljud i min dator då och då, så det måste vara ngn form av spionprogram, eller?

Är så IRRETERANDE :(:(

När jag staratar om datorn då försvinner det en stund, men lite senare så kommer det "ljudet tillbaka. Låter som om det kan komma från ngt radioprogram från utlandet eller ngt?

Ngn här som vet ngt bra spionprgoram???

Sessan1
2009-06-16 01:02
0

HALLÅ, ngn som vet ngt om detta problem????????SkämsSkäms

guraknugen
2009-06-16 01:11
0

Oj då, här ropas det hej vilt…

Lite tålamod bara, så hoppas säkert någon in som har ett och annat hum. Under tiden kanske du kan söka lite här på forumet, för jag tror mig ha sett liknande frågor här tidigare som dessutom fått svar.

Själv har jag ingen koll på sådant längre eftersom jag inte sett röken av ett spoinprogram sedan jag bytte till Linux flr cirka två år sedan. Ett byte som jag är extremt nöjd med att ha gjort, men som jag dock inte rekommenderar någon annan att göra.

Inkanyezi
2009-06-16 01:19
0

Om du får ett ljud i dina högtalare, som inte har någonting att göra med något som du har igång på datorn, så kan det faktiskt vara högtalarnas förstärkare som tar in ljudet utan att datorn alls är inblandad. Det behöver inte alls handla om något program. Prova att plugga ur förstärkaren från ljudkortet om det går, och lyssna om du fortfarande hör ljud där (med sladden kvar på förstärkaren). Om du hör ljud då, så kommer det in från något annat håll.

guraknugen
2009-06-16 19:53
0

Skulle kunna vara någon halvtaskig jordning också, kanske. Har själv haft en hemmabyggd rörförstärkare en gång i tiden, som tog in radio (AM) via gitarrpickupen. En intressant upplevelse tyckte jag då, som fjunig tonåring på 1980-talet… Men sedan dess har man ju förstått varför och så vidare.