Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1259 ggr
Soffe
0

Fel på min skärm?

Jag har fått en konstig färg när jag tar upp en internetsida som är rosaaktig.. Förstår inte hur det blivit så då jag inte ändrat färg alls medvetet.. Ex. Här nu när jag skriver meddelande.. Runt om den här rutan så är det rosa istället för vitt eller silver, vad det nu ska va..

Någon som kan hjälpa mig tillrätta med det här?

Inkanyezi
0

Mest troligt är att kabeln till skärmen endera är trasig eller att den inte sitter i ordentligt, så att en av de tre färgerna inte kommer fram till skärmen.

Soffe
0

Allt sitter i som det ska och jag har inte rört kablarna så att dem har blivit bli trasiga.. Så då vet jag inte vad det beror på..

Inkanyezi
0

Naturligtvis kan en färg paja på bildskärmen, men det vanligaste när en färg saknas är faktiskt att det är fel på sladden. Det är den gröna färgen som saknas, och om du tar och rör lite på bildskärmskabeln, kanske du får igång den igen. Om din kabel har en kontakt i var ände, så att den går att byta, så finns det såna att köpa.

Det är väldigt ovanligt, men så klart möjligt, att bildskärmskortet är trasigt så att det saknar en färg.

Och kabeln brukar ofta bli rörd, till exempel när man städar, eller om man flyttar lite på datorn.

Soffe
0

Som sagt så har jag inte rört kablarna alls sen det blev såhär.. Brukar inte va och pilla på dem så att det skulle bli något konstigt.. Jag har tryckt och känt efter, men det ser likadant ut på skärmen..

isabelle_
0

Kablarna kan lagga :)

Soffe
0

Ja jag får väl kolla upp vad en ny kostar och prova det..

isabelle_
0

Min Ljudkabel gick av en gång, Hade inte rört den på ett halvår..

Soffe
0

Jag har ringt till datorservice och antingen är det grafikkortet eller skärmen.. Så jag ska lämna in den för att undersöka vilket av det.. Så blir det när man inte kan datorer :-/

pentsium
0

Kan vara så enkelt att din skärm har tappat inställningen för färgteperatur. Normalt så ska den ligga på 9600k. leta genom i menyn (knapparna på skärmen) efter det.

Soffe
0

Okej.. Ska fråga honom imorgon när jag ringer igen..