Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1330 ggr
papa-bear
0

konstiga firefox-krascher

när jag är inne på en torrentsite, samma varje gång, händer det att firefox kraschar. när jag sedan får frågan om jag vill starta en ny eller återställa sessionen och väljer återställ sessionen öppnas varja gång två flikar, en med siten jag var på när det kraschade och alltid en med aftonbladet. det kraschar inte varje gång jag är där, kanske var tredja gång. någon som vet vad det kan bero på?

pentsium
0

Brukar vara någon Add-on som spökar, testa att avaktivera dem tillfälligt och uppdatera dem.

Lynxx
0

Har du senaste versionen av FF?

3.0.11 finns nu.

/L

Oscar
0

Mitt FF kraschar också hela tiden, faktiskt så mycket att jag nästan helt slutat använda den. Inte relaterat det till några speciella sidor utan det verkar väldigt slumpmässigt. De add-ons jag har har jag haft länge utan problem, främst olika webbutvecklingsverktyg. Fattar inte vad det beror på.

Inkanyezi
0

Jag har inte haft någon krasch med Firefox, och det är den enda webbläsare jag använder regelbundet. Visst händer det att tjuriga sidor inte funkar, eftersom de som har gjort dem inte vill att jag ska se dem, men kraschar, nej.

Men torrent, det använder jag ju inte, så det kanske hänger ihop med det. Jag försökte ladda ner operativsystem via torrent några gånger, men eftersom jag aldrig fick det att funka felfritt har jag slutat med torrent (checksummefel).

guraknugen
0

Jag vet ett säkert sätt att få Swiftweasel (specialversion av Firefox för Linux) att krascha i alla fall (har inte upppgraderat den på ett tag så jag sitter med 3.0.3, vilket motsvarar Firefox med samma versionsnummer): Starta ett YouTube-klipp och klicka på YouTubes helskärmsknapp. Kraschar stensäkert varje gång. Bör inte bero på Flash, för Opera använder samma Flash-plugin och kraschar INTE när man gör detta…

Men jag fipplar ju hej vilt i mitt system hela tiden, så det kan ju bero på något annat, vad vet jag?

Testade just detta också med vanliga Firefox på samma system, fast i nyaste version, och den kraschade också!

Nej, skojar bara, den klarade det galant.

Inkanyezi
0

Jag lör gnash, och den brukar aldrig krascha. Däremot visar den inte bilden på de allra senaste versionerna av .swf

guraknugen
0

#6: Menar du att den klarar någon form av .swf över huvud taget? För det gör väl inte Adobe Flash, exempelvis? Shockwave Flash finns ju inte för Linux, vilket man ju kan tycka vad man vill om…

Inkanyezi
0

Oops, mittåt, ser att jag faktiskt har Shockwave Flash 9.0 r159 på den här burken… ber så mycket om ursäkt. Min bärbara har däremot gnash, och det är där en del youtubeklipp inte funkar alls, andra har ljud men ingen bild…

Och där brukar det komma upp en ruta som föreslår att jag ska installera Shockwave version 9 för att kunna se filmer.

dijete
0

Firefox har ett läge som heter Felsäkertläge i dess mapp, Testa att köra den och kanske rensa Cookies och dylikt..